Anheuser-Busch InBev (AB InBev), numărul unu mondial pe piața berii, a acceptat oferta de 2,55 miliarde de euro înaintată de berarul japonez Asahi Group Holdings pentru cumpărarea mărcilor Peroni, Grolsch și Meantime, aflate în portofoliul SABMiller. Vânzarea celor trei mărci este menită să atenueze îngrijorările autorităților de reglementare privind preluarea SABMiller de către AB InBev.
Tranzacția este condiționată de finalizarea preluării SABMiller de către AB InBev și include și activitățile de producție și marketing din Italia (Peroni), Olanda (Grolsch) și Marea Britanie (Meantime), potrivit unui comunicat al SABMiller, al doilea mare producător de bere la nivel global.
Compania japoneză a depus în februarie o ofertă angajantă pentru achiziția celor trei mărci deținute de SABMiller. Dacă se va concretiza, Asahi va prelua și operațiunile companiilor Royal Dutch Grolsch, Birra Peroni, Miller Brands UK, Meantime Brewing Company (producător britanic de bere artizanală), divizia SABMiller de vânzări și marketing din Franța, precum și drepturile de comercializare a mărcilor Grolsch, Peroni și Meantime la nivel global, cu excepția SUA (pentru Grolsch și Peroni).
CITEȘTE ȘI AB InBev a prezentat un plan autorităților europene pentru a grăbi aprobarea preluării SABMillerAsahi este cel mai mare producător de bere din Japonia, cu o cotă de piață de 38%. Achiziția mărcilor deținute de SABMiller va ajuta compania asiatică să se extindă pe piețele internaționale, în condițiile în care competiția acerbă din Japonia și îmbătrânirea populației limitează perspectivele de creștere pe piața locală.
AB InBev a anunțat, în octombrie 2015, că a ajuns la un acord pentru preluarea SABMiller, în schimbul sumei record de 71 miliarde de lire sterline. Finalizarea tranzacției necesită aprobarea autorităților de reglementare din cele peste 100 de piețe în care operează cei doi producători, iar companiile au declarat deja că au în vedere vânzarea mai multor mărci pentru a atenua îngrijorările autorităților antitrust cu privire la concentrarea economică rezultată, în condițiile în care noul grup va avea o cotă de aproximativ 30% din piața globală a berii.
Dacă AB InBev nu va reuși să obțină aprobările necesare de la autoritățile de reglementare pentru finalizarea tranzacției sau dacă acționarii SABMiller resping acordul, atunci AB InBev trebuie să plătească SABMiller un comision pentru anularea tranzacției în valoare de 3 miliarde de lire sterline.
SABMiller, proprietarul Ursus Breweries, produce peste 150 mărci de bere, în timp ce portofoliul AB InBev numără peste 200 de sortimente.