AB InBev: Asahi a depus o ofertă angajantă de 2,55 mld. euro pentru Peroni, Grolsch și Meantime

AB InBev: Asahi a depus o ofertă angajantă de 2,55 mld. euro pentru Peroni, Grolsch și Meantime
scris 11 feb 2016

Anheuser-Busch InBev (AB InBev), numărul unu mondial pe piața berii, se află în negocieri exclusive cu compania japoneză Asahi Group Holdings pentru vânzarea mărcilor Peroni, Grolsch și Meantime, pentru care compania japoneză a depus o oferă angajantă de 2,55 miliarde euro, potrivit unui comunicat al AB InBev.

Anterior, presa internațională a relatat că Asahi a oferit peste 400 miliarde yeni (3,5 miliarde dolari) petru achiziția mărcilor de bere, aflate în portofoliul SABMiller.

Urmărește-ne și pe Google News

Vânzarea mărcilor este condiționată de finalizarea preluării SABMiller de către AB InBev și include și activitățile de producție și marketing din Italia (Peroni), Olanda (Grolsch) și Marea Britanie (Meantime), se arată în comunicat.

Negocierile dintre AB InBev și Asahi vizează și operațiunile companiilor Royal Dutch Grolsch, Birra Peroni, Miller Brands UK, Meantime Brewing Company (producător britanic de bere artizanală), divizia SABMiller de vânzări și marketing din Franța, precum și drepturile de comercializare a mărcilor Grolsch, Peroni și Meantime la nivel global, cu excepția SUA (pentru Grolsch și Peroni).

Primul magazin COS din România va fi deschis în această primăvară pe Calea Victoriei CITEȘTE ȘI Primul magazin COS din România va fi deschis în această primăvară pe Calea Victoriei

Asahi este cel mai mare producător de bere din Japonia, cu o cotă de piață de 38%. Achiziția mărcilor deținute de SABMiller ar ajuta compania asiatică să se extindă pe piețele internaționale, în condițiile în care competiția acerbă din Japonia și îmbătrânirea populației limitează perspectivele de creștere pe piața locală.

AB InBev a anunțat, în octombrie 2015, că a ajuns la un acord pentru preluarea SABMiller, în schimbul sumei record de 71 miliarde de lire sterline. Finalizarea tranzacției necesită aprobarea autorităților de reglementare din cele peste 100 de piețe în care operează cei doi producători, iar companiile au declarat deja că au în vedere vânzarea mai multor mărci pentru a atenua îngrijorările autorităților antitrust cu privire la concentrarea economică rezultată, în condițiile în care noul grup va avea o cotă de aproximativ 30% din piața globală a berii.

Dacă AB InBev nu va reuși să obțină aprobările necesare de la autoritățile de reglementare pentru finalizarea tranzacției sau dacă acționarii SABMiller resping acordul, atunci AB InBev trebuie să plătească SABMiller un comision pentru anularea tranzacției în valoare de 3 miliarde de lire sterline. 

SABMiller, proprietarul Ursus Breweries, produce peste 150 mărci de bere, în timp ce portofoliul AB InBev numără peste 200 de sortimente.

viewscnt
Afla mai multe despre
ab inbev
peroni
grolsch
sabmiller
vanzare