Interviu exclusiv: Eden Capital își ridică din nou Cortina, oferind publicului spectacolul Elysium

Interviu exclusiv: Eden Capital își ridică din nou Cortina, oferind publicului spectacolul Elysium
Parteneri Profit.ro
Parteneri Profit.ro
scris astăzi, 14:26

Interviu: Ramona Babiuc, Director de vânzări EDEN Capital

„Am dat start vânzărilor și abia așteptăm să anunțăm rezultatele obținute în scurt timp, întrucât cererea este foarte ridicată, pe fondul construcției avansate, aflate deja la etajul 5. Vă invităm să descoperiți senzaționalul în cadrul Cortina Elysium.”

Urmărește-ne și pe Google News

Portofoliul cu care EDEN Capital activează pe segmentul de real estate este unul cu greutate. În decursul timpului a livrat bucureștenilor, prin brandul Cortina (brand de referință pentru companie), peste 2.900 de apartamente. Pentru început, ne îndreptăm atenția către dumneavoastră, Ramona Babiuc, Director de Vânzări al EDEN Capital. Care este parcursul profesional ce v-a purtat până în acest punct și cum ajută background-ul unei cariere în Drept în activitatea de real estate management și vânzări?

Evenimente
24 octombrie - IMM-urile, oxigen pentru România
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

EDEN Capital este o companie de real estate cu capital 100% românesc, ce a construit până acum o bază solidă în ceea ce privește pertinența brandului, câștigând capital de imagine prin seriozitate, consecvență și transparență. Numărul mare de livrări, care se apropie de borna de 3.000 de unități, reprezintă un indicator al încrederii câștigate în rândul tuturor celor care au ales să locuiască sau să investească într-unul dintre proiectele din portofoliu.

Mă simt onorată să fiu parte din top managementul EDEN Capital și să fiu cea care, asemeni unui dirijor, mă asigur că fiecare succes este startul armonios al unei experiențe de viață, nu doar o vânzare de apartament. Măiestria în acest domeniu constă în crearea unei relații pe termen lung, un parteneriat între dezvoltator și proprietar, având la bază, pe lângă livrarea unui produs imobiliar de excepție, ce asigură un viitor confortabil, valori precum respectul, încrederea și transparența.

Parcursul meu profesional este unul interesant: am bazele unui matematician, am completat cu partea juridică, după care am trecut prin experiența unor domenii oarecum conexe, cum ar fi inginerie topografică și financiar-bancar. Pe parcursul tuturor acestor ani în care mi-am aplicat cunoștințele, am învățat lucruri noi, întrucât îmi place să fiu autodidact, să cercetez, să ascult și să îmbunătățesc. Fiind tot timpul în mijlocul oamenilor și al acțiunii, am avut ocazia să îmi dezvolt atât abilitățile de comunicare și de negociere, cât și competențele de management. Toate acestea se regăsesc în profesionistul de astăzi, care se asigură că aliniază strategia de vânzări la strategia de management a companiei, cu focus pe sustenabilitatea business-ului și profitabilitatea lui.

„Vânzările reprezintă o artă, iar atunci când produsul imobiliar oferă un mix între locație, calitate, confort, sub umbrela unui brand cu un grad ridicat de credibilitate în piață, întregul proces devine doar un exercițiu de argumentare în beneficiul viitorului prorietar. Avantajul proiectelor Cortina este că nu oferim doar apartamente, ci un context de locuire care favorizează dezvoltarea unui stil de viață modern, în locații excelente.”

Sunteți imaginea unei companii 100% românești. După succesul „pieselor” jucate pe scena imobiliară, ați decis să trageți Cortina și să regândiți un brand definitoriu pentru EDEN. Și, ați oferit publicului 5 proiecte, seria acestora continând Cortina Academy, Cortina Residence, Cortina North, Cortina 126 și Cortina Elysium. Dorim să discutăm despre dezvoltare, strategie și impactul asupra Bucureștiului, raportat la cele de mai sus.

Eden Capital Development construiește în locații strategice concepte imobiliare cu arhitectură impunătoare și design inovator, finisaje și dotări de excepție, ansambluri rezidențiale ce includ facilități pentru un stil de viață care răspunde celor mai existente așteptări. Proiectele din planul de expansiune vizează și zone abandonate, care au un potențial extraordinar și vor constitui ancoră pentru noi ansambluri sub egida Cortina.

Strategia de business a companiei EDEN Capital are o viziune pe termen lung, explorând noi oportunități de expansiune în paralel cu evoluția proiectelor actuale, atât în ceea ce privește construcția de ansambluri rezidențiale în zone de maxim interes, cât și dezvoltarea de facilități în cadrul proiectelor deja construite, pentru a oferi complexitate stilului de viață oferit.

Avem un grad de recomandare foarte bun, de peste 35%, ceea ce denotă o încredere foarte mare în proiectele dezvoltate sub brandul Cortina, precum și o satisfacție ridicată a clienților, ceea ce contribuie activ la creșterea reputației și succesul companiei pe termen lung.

Strategia de dezvoltare a viitoarelor ansambluri are la bază selectarea unor terenuri cu potențial, în zone cheie, care oferă conectivitate. Un alt factor esențial este potențialul regiunii privind infrastructura. Pentru ca zona să asigure accesibilitate rapidă spre puncte de interes, este necesar să ne îndreptăm atenția și către categoria brownfield, prin proiecte de regenerare urbană, ce revalorifică zone din interiorul orașelor, contribuind la estetica urbană, la o mai bună mobilitate și, în final, la o viață socială mai activă a unei noi comunități.

„Pregătim un nou proiect într-o zonă cu cerere mare, un ansamblu rezidențial în care menținem ferm angajamentul față de calitate. Continuăm să facem dovada experienței acumulate și vom respecta standardele exigente pe care le impunem în activitatea de dezvoltare imobiliară.”

EDEN Capital se poziționează pe piața imobiliară din capitală drept un dezvoltator imobiliar de încredere, care construiește la un nivel ridicat de calitate și livrează la timp, contribuind la o percepție pozitivă a pieței imobiliare. În capitală, rigorile de acordare a autorizațiilor de construire conduc la o mai mare atenție asupra activității imobiliare și diminuează astfel numărul proiectelor dezvoltate, ceea ce ridică mult cererea și generează o activitate mult mai intensă în materie de ofertare, lăsând însă și opțiunea de selecție a viitorilor proprietari.

În prezent, Cortina încă are în portofoliu o varietate de produse imobiliare de calitate superioară, cu grad sporit de confort, în diferite etape de dezvoltare: ultimele 30 de apartamente la Cortina North din totalul de 1550, doar 5 unități disponibile la Cortina126 aflate la stadiul de finisaje și 303 apartamente în curs de dezvoltare, care beneficiază de oferta de lansare în cadrul Cortina Elysium, cel mai nou proiect din portofoliu.

Cortina126 este proiectul care a dictat anumite standarde, peste cele prevăzute la nivel general în capitală. Observăm o creștere organică, adresabilitatea către segmentul potent financiar începând a fi evidentă. Discutăm despre parteneriate cu arhitecți celebri, birouri de design interior (unul dintre ele, Phonomena Laboratory). Să înțelegem că proiectele trecute și-au atins scopul, viitoarele proiecte vizând categoria high-end?

Experiența acumulată își pune amprenta asupra dezvoltării, iar procesul de creare a conceptelor cu facilități integrate, menite să asigure cele mai ridicate standarde de confort și calitate, evoluează într-un mod natural și eficient. Dacă la Cortina North, clasificarea este definită de termenul premium, Cortina 126 s-a poziționat pe categoria high-end, la fel și noul proiect Cortina Elysium. Luxury este un termen utilizat în exces, care își pierde din claritate la nivel de percepție și atrage un target care nu mai este validat, existând diferite concepte care se promovează eronat cu această poziționare.

Brandul Cortina s-a consolidat într-un mod distinctiv, cu o abordare autentică și inovatoare, care combină eleganța estetică, cu funcționalitatea de înaltă calitate. Astfel, Cortina stabilește noi standarde în domeniu și atrage o comunitate de elită, continuând a fi punct de referință pe piața imobiliară din capitală, prestigiu inițiat odată cu dezvoltarea Cortina Residence, consolidat cu Cortina126 și Cortina North și dus la următorul nivel cu proiectul Elysium.

Ne alegem colaboratorii în funcție de criterii de excelență, pentru că vrem ca tot ceea ce înseamnă Cortina să exprime inovație și rafinament. Phonomena Laboratory este partenerul nostru care semnează arhitectura și designul noilor proiecte, împreună având un obiectiv clar, de a impresiona, de a dezvolta ansambluri statement și de a fideliza viitorii cumpărători.

Încă de la început ați urmat o strategie invers proporțională mentalității dezvoltatorilor din România. Autofinanțarea este un aspect deloc de trecut cu vederea. În termeni pozitivi, dat fiind faptul că excludem din calcul băncile sau implicarea altor investitori, autofinanțarea nu implică o presiune semnificativă pe umerii departamentelor de sales?

Modelul de business al EDEN Capital fost elaborat cu mare atenție, iar parcursul proiectelor este monitorizat cu rigurozitate pentru a asigura o continuitate sustenabilă. Autofinanțarea nu pune o presiune suplimentară asupra vânzărilor, comparativ cu liniile de creditare, dar promovează un mod de lucru autonom, în care responsabilizarea joacă un rol esențial în echipă. Stilul nostru de management în vânzări se reflectă în relația cu investitorii și cumpărătorii, fiind crucial pentru noi ca brandul Cortina să fie sinonim cu rafinamentul, inclusiv în procesul de vânzare.

Rămânem tot în zona cifrelor și dorim să ne dezvăluiți cum arată în acest moment compania? Cifră de afaceri, număr de angajați.

Cel mai valoros asset al companiei noastre sunt oamenii. Fiecare membru al echipei EDEN Capital este un ambasador al brandului nostru și ne asigurăm că valorile companiei se oglindesc în comportamentul și angajamentul fiecărei persoane. În prezent, întreg grupul EDEN Capital înseamnă o echipă de peste 100 de angajați, cu o cifră de afaceri netă de peste 65.000.000 Euro înregistrată în anul 2023.

Ați atins performanțe notabile de când sunteți implicată în proiectele EDEN Capital. Vă oferim cuvântul:

Rezultatele noastre excelente în vânzări reflectă eforturile și dedicarea întregii echipe. Fiecare departament contribuie esențial la performanța noastră, iar marketingul produsului și progresul șantierelor sunt solide. În acest context, activitatea de vânzare necesită o concentrare sporită pe strategia de diferențiere și perseverență, pentru a evidenția punctele forte ale proiectelor Cortina și a câștiga încrederea clienților în fața competiției.

Îmi place să contribui atât la viziunea de dezvoltare a business-ului, dar mai ales la strategia de vânzare și tot ce constituie arta de a vinde proprietățile Cortina. De la începutul colaborării mele cu EDEN Capital, împreună cu toată echipa de vânzări, și aici mă refer atât la front office cât și la back-ofiice, au fost vândute peste 2.000 de unități locative, am semnat contractele finale pentru peste 1.500 de apartamente, am implementat 3 noi concepte imobiliare și lucrăm intens la următoarele 2.

Care au fost momentele cheie în cariera dumneavoastră, ce anume le-au impactat și cum au fost depășite?

Momentele cheie sunt cele în care se iau decizii ferme. Sunt convinsă că am făcut alegerea potrivită aplicându-mi cunoștințele și experiența în domeniul imobiliar și sunt profund mulțumită că am ales să fac parte din echipa EDEN Capital. Fiecare decizie este precedată de o analiză SWOT, iar atunci când aspectele legate de punctele slabe și amenințări sunt limitate la 2-3, simt o mai mare siguranță și satisfacție în alegerea făcută.

Cum încadrați portretul clientului în acest moment? Piața construcțiilor se pliază pe acest portret sau se alinează mai mult la standarde internaționale, în încercarea de a educa acest „client”?

Portretul clientului în acest moment se conturează în jurul persoanelor cu resurse financiare peste medie, care caută un stil de viață sofisticat. Aceștia sunt interesați de facilități de wellbeing, design rafinat, securitate sporită și intimitate. Motivația de cumpărare în această categorie depășește simpla satisfacție a nevoilor imediate, fiind orientată spre achiziționarea de proprietăți care să reflecte gusturi rafinate și realizări personale. Clienții din acest segment vor un lifestyle complex și sunt atrași nu doar de valoarea investițională a imobilelor, ci și de beneficiile intangibile pe care le conferă apartenența în comunitatea Cortina, precum statutul social exclusivist.

Piața construcțiilor din România se aliniază tot mai mult la standardele internaționale, educând treptat clientul local în această direcție. Reputația dezvoltatorului, locația, calitatea execuției și exclusivitatea sunt criterii esențiale pentru acești clienți. Proiecte precum Cortina reflectă cerințele globale și oferă condiții superioare, evidențiind trendurile unui stil de viață modern, unde conectivitatea, confortul apartamentului și facilitățile integrate formează un mix ideal pentru locuire.

Discuțiile cu privire la o perspectivă a anilor următori sunt destul de vagi. Multe scenarii implicate, atât la nivel politic, social poate. Sub o privire pragmatică, ce considerați că ne va oferi 2025?

În domeniul imobiliar, cererea este în creștere, susținută de restricțiile privind autorizațiile de construire în București. În același timp, pentru a ne adapta standardelor europene, este important să definim ce înseamnă un stil modern de locuire. Facilitățile incluse, spațiile generoase, luminozitatea, soluțiile inovatoare de încălzire și proximitatea față de punctele de interes sunt factori care contribuie semnificativ la calitatea vieții.

Suprafața locuinței per membru de familie este un indicator esențial al confortului locativ, determinat de raportul dintre suprafața totală a locuinței și numărul de locatari. La nivelul Uniunii Europene, suprafața medie a unei locuințe este de 102,3 metri pătrați, dar aceasta variază semnificativ între state. În România, indicatorului privind suprafața locuinței per membru de familie are cea mai mică valoare dintre statele Uniunii Europene. De exemplu, suprafața medie utilă a locuințelor este de 46 metri pătrați în România, în contrast cu peste 156 metri pătrați în Cipru. Mă aștept ca în 2025, tot mai mulți dezvoltatori să pună accent pe confort și facilități, indiferent de categoria căreia se adresează, întrucât așteptările în materie de spațiu de locuit cresc în egală măsură, indiferent de puterea de achiziție.

Ridicăm a cincea Cortină și dezvăluim Cortina Elysium…

un proiect amplasat strategic în nordul Bucureștiului, în imediata apropierea a Pădurii Băneasa, care se adresează unei comunități sofisticate, care apreciază confortul și iubește natura. Cortina Elysium este compus din apartamente spațioase, cu suprafețe vitrate mari, cu finisaje de calitate superioară și dotări high-end. Ansamblul dispune de facilități integrate: piscină interioară și saună, centru de fitness, teren de sport și zone de joacă pentru copii, asigurând securitate 24/7 și servicii de administrare dedicate, pentru confortul locatarilor. Din punct de vedere al conectivității și amplasării, pot spune că este unic – este în imediata apropiere a celei mai mari zone verzi a Bucureștiului și a viitoarei stații de metrou Paris.

Interviu exclusiv: Eden Capital își ridică din nou Cortina, oferind publicului spectacolul Elysium

Proiect nominalizat la European Property Awards, 2024

Interviu exclusiv: Eden Capital își ridică din nou Cortina, oferind publicului spectacolul Elysium

Material susținut de Romanian Property Awards

Un material Investing in Property

viewscnt
Afla mai multe despre
eden capital
elysium