Google a eliminat peste 5,1 miliarde de reclame înșelătoare, în 2024

Media&Advertising/CSR   
Google a eliminat peste 5,1 miliarde de reclame înșelătoare, în 2024

Google a eliminat peste 5,1 miliarde de reclame înșelătoare și a blocat difuzarea sau a restricționat difuzarea de reclame pe mai mult de 1,3 miliarde de pagini, în decursul anului trecut, conform Google Ads Safety Report 2024.

'În 2023, tendința principală a fost adopția inteligenței artificiale generative și modul în care aceasta a accelerat analiza conținutului și intervenția împotriva celor care încalcă regulile. Pentru 2024, concluzia esențială este că inteligența artificială nu doar îmbunătățește aplicarea regulilor împotriva reclamelor dăunătoare, ci și crește capacitatea de a împiedica accesul actorilor frauduloși în ecosistemul Google. Anul trecut, Google a continuat să investească în modelele LLM (Large Language Models - Modele lingvistice de mari dimensiuni), lansând peste 50 de actualizări care le-au îmbunătățit capacitatea și eficiența. Spre exemplu, în cadrul politicilor dedicate publisherilor, modelele bazate pe inteligență artificială au ajutat la detectarea a peste 97% dintre paginile eliminate în 2024', se arată într-un comunicat de presă al companiei.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO&FOTO Austriecii de la PORR au deschis la autostrada Sibiu-Pitești o nouă \ CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Austriecii de la PORR au deschis la autostrada Sibiu-Pitești o nouă "luminiță" de la capătul tunelului - străpung Tunelul Alina

Potrivit sursei citate, în 2024, în afară de cele peste 5,1 de miliarde de reclame înșelătoare eliminate, alte peste 9,1 miliarde de reclame au fost restricționate, iar 39,2 milioane de conturi de publicitate au fost suspendate.

De asemenea, peste 1,3 miliarde de pagini au fost restricționate sau blocate, în timp ce s-au aplicat sancțiuni pentru mai mult de 220.000 de pagini ale unor publisheri, scrie Agerpres.

'Sistemele LLM nu doar că au îmbunătățit aplicarea politicilor, ci au consolidat și capacitatea Google de a preveni abuzurile proactiv, încă din fazele incipiente. Aceste instrumente bazate pe inteligență artificială accelerează investigațiile complexe și sporesc abilitatea de a identifica și bloca acțiunile actorilor rău intenționați. Ca urmare, au fost împiedicate afișarea a miliarde de reclame care încălcau politicile Google. De asemenea, în 2024, o parte semnificativă a acestor eforturi s-a concentrat pe detectarea fraudelor încă din etapa de creare a conturilor, ceea ce a permis blocarea unui volum considerabil de reclame dăunătoare înainte de a fi difuzate. Astfel, majoritatea celor 39,2 milioane de conturi suspendate au fost închise înainte să ajungă să afișeze vreo reclamă', precizează Google.

O altă concluzie a raportului de specialitate se referă la tendința răspândită în întreaga industrie, de creștere a numărului de reclame care se folosesc ilegal de imaginea unor personalități publice. Astfel, actori rău intenționați au utilizat conținut video sau audio generat de Inteligența Artificială pentru a sugera o afiliere falsă cu celebrități, în scopul promovării unor fraude.

'Pentru a combate acest fenomen, Google a înființat rapid o echipă dedicată de peste 100 de experți care au analizat aceste fraude și au dezvoltat măsuri de contracarare eficiente, inclusiv actualizarea politicii privind denaturarea informațiilor pentru a suspenda advertiserii care promovează astfel de fraude. Ca urmare, au fost suspendate permanent peste 700.000 de conturi de advertiseri care au încălcat politicile. Acest lucru a condus la o scădere de 90% a raportărilor privind acest tip de anunțuri frauduloase în 2024. Eforturile Google de a sprijini integritatea alegerilor nu au fost niciodată mai importante. Ca parte a acestui demers, compania a continuat să extindă în alte țări cerințele de verificare a identității și de transparență pentru advertiserii electorali. Aceste măsuri, care includ mențiuni de tipul 'plătit de' și un raport public de transparență al tuturor anunțurilor electorale, ajută utilizatorii din întreaga lume săi dentifice anunțurile electorale și să știe cine a finanțat respectivele campanii. În plus, Google a fost prima companie care a solicitat că orice conținut generat de Inteligența Artificială să fie marcat ca atare în anunțurile electorale, în linie cu eforturile de transparență perioada alegerilor', notează raportul citat.

Conform datelor companiei, doar în ultimul an, Google a verificat peste 8.900 de noi advertiseri electorali la nivel global și a eliminat 10,7 milioane de anunțuri electorale din conturi neverificate. În același timp, gigantul american de tehnologie a continuat să aplice politicile împotriva afirmațiilor electorale demonstrabil false din întreaga lume.

viewscnt
Afla mai multe despre
reclame
google