Verizon Communications, cel mai mare operator de telefonie mobilă din SUA, a ajuns la un acord pentru preluarea principalelor activități ale Yahoo, inclusiv divizia de Internet, în schimbul a circa 4,83 miliarde de dolari în numerar, au anunțat luni cele două companii, confirmând informațiile apărute anterior în presă.
Operațiunile de bază ale Yahoo vor fi integrate în divizia de internet a Verizon, AOL, achiziționată anul trecut pentru 4,4 miliarde de dolari.
Tranzacția vizează activitățile de bază ale Yahoo, reprezentate de serviciile de Internet, inclusiv motorul de căutare, serviciul de e-mail și divizia de știri și ar putea fi finalizată în primul trimestru din 2017, în urma obținerii aprobărilor din partea acționarilor Yahoo și a autorităților de reglementare relevante, se arată într-un comunicat al Verizon și Yahoo.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Achiziția Yahoo va propulsa Verizon pe o poziție competitivă superioară în rândul companiilor mobile de media la nivel mondial și va sprijini creșterea veniturilor pe segmentul de publicitate digitală", a spus Tim Armstrong, directorul general al Verizon.
Yahoo își va păstra lichiditățile, în valoare de circa 7,7 miliarde de dolari, participațiile la Alibaba Group Holdings și la divizia din Japonia, Yahoo Japan, obligațiunile convertibile, precum și anumite participații minoritare și portofoliul de brevete denumit Excalibur, care cuprinde aproximativ 3.000 de brevete considerate neesențiale, evaluate la aproximativ 1 miliard de dolari.
Până la finalizarea tranzacției, Yahoo va continua să activeze independent de Verizon, după care își va schimba denumirea, se arată în comunicat. Noua entitate va fi listată la bursa de la New York.
Potrivit comunicatului, Yahoo va returna acționarilor banii obținuți în schimbul diviziei operaționale, care a fost scoasă la vânzare în luna februarie, la presiunea investitorilor. Pe lângă activitățile cheie, Yahoo a decis să vândă și o serie de active secundare, inclusiv portofoliul de brevete Excalibur.
Yahoo a înregistrat o pierdere netă de 440 de milioane de dolari în trimestrul al doilea, după revizuirea în scădere a valorii activelor diviziei de socializare Tumblr cu 482 de milioane de dolari, date care scot în evidență problemele cu care se va confrunta viitorul cumpărător al operațiunilor companiei în domeniul Internetului.