Febra Pokemon Go scade în rândul americanilor, numărul utilizatorilor din SUA fiind cu peste 20% sub nivelul maxim, atins luna trecută, potrivit unui raport al companiei de analiză Survey Monkey, citat de International Business Times.
În iulie, aplicația a atins, în Statele Unite, un vârf săptămânal de aproape 40 de milioane de utilizatorii, dar de atunci a pierdut circa 22% dintre aceștia.
Poplaritatea în scădere a jocului în rândul americanilor ar putea fi legată unele modificări recente legate de funcțiile aplicației. Totodată, Niantic, producătorul jocului, a blocat accesul dezvoltatorilor terți la API-ul său (Application Programming Interface, care permite creare unor aplicații ce pot interacționa cu Pokemon Go). Un astfel de exemplu este aplicația PokeVision, care ajută la găsirea pokemonilor cu sprijinul unei hărți.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Scăderea numărului de utilizatori nu este, totuși, ceva neobișnuit. Potrivit Verto Analytics rata de retenție a utlizatorilor pentru jocurile pe mobil este, în general, de 15%-30%.
Pokemon Go a depășit granițele unui simplu joc pe telefon, transformându-se într-un adevărat fenomen global. Doar în prima luna din momentul lansării, când era disponibil într-un număr restrâns de țări, Pokemon Go a realizat venituri de peste 200 de milioane de dolari.
Jocul a devenit cea mai descărcată aplicație de smartphone în prima săptămână de la lansate din istoria de 8 ani a App Store-ului. Pokemon Go a urcat pe prima poziție în topul aplicațiilor pentru iPhone și iPad încă din ziua lansării, informație confirmată de Apple, care nu a dat însă cifrele exacte.