Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici și alocarea sumei de 1,649 miliarde lei pentru demararea lucrărilor de electrificare a liniei de cale ferată Rădulești-Giurgiu Nord.
Durata de execuție a lucrărilor este de 30 de luni.
Sectorul de cale ferată Rădulești-Giurgiu Nord, în lungime de 57 de kilometri, face parte din sectorul românesc de tranzit pentru terenuri de marfă Curtici-Giurgiu, care este electrificat până la stația Rădulești, inclusiv.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Sectorul Rădulești-Giurgiu este singura porțiune neelectrificată de pe traseul coridorului European de marfă RFC 7 Praga-Atena (de aproximativ 2.000 km), lucru care generează dificultăți în desfășurarea traficului feroviar.
Electrificarea acestui sector este, totodată, varianta optimă pentru minimizarea impactului asupra mediului cauzat de traficul de marfă din zona Parcului Natural Comana, prin preluarea traficului de marfă de pe ruta București Nord-Jilava-Giurgiu Nord-Giurgiu Nord Frontieră.
Investițiile ce vor fi realizate în cadrul proiectului presupun electrificarea liniei pe întreaga lungime a traseului și îmbunătățirea infrastructurii existente, pentru creșterea vitezei de circulație, la 120 km/h pentru trenurile de călători, respectiv la 60-80 km/h pentru trenurile de marfă.
Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile prin Fondul pentru Modernizare și de la bugetul de stat.