Marea Britanie investighează serviciile de căutare Google

Marea Britanie investighează serviciile de căutare Google
scris astăzi, 12:38

Autoritatea pentru Concurență și Piețe (CMA) din Marea Britanie a deschis o investigație asupra serviciilor de căutare Google, marcând prima anchetă majoră sub noile reguli stricte ale țării privind concurența digitală, relatează CNBC.

CMA evaluează dacă Google are ”un statut strategic de piață” (SMS) conform Legii privind piețele digitale, concurența și consumatorii (DMCC), care a intrat oficial în vigoare la 1 ianuarie 2025.

Urmărește-ne și pe Google News
Șeful de vânzări al VW: ID.7 se vinde mai bine decât Passat. Constructorul german a atins pragul de un milion de mașini electrice CITEȘTE ȘI Șeful de vânzări al VW: ID.7 se vinde mai bine decât Passat. Constructorul german a atins pragul de un milion de mașini electrice

Atribuirea acestui statut ar permite autorității să impună modificări pentru a preveni comportamentele anticoncurențiale, scrie News.ro.

Sarah Cardell, directorul executiv al CMA, a declarat că ancheta analizează dominația Google pe piața de căutare, pentru a asigura ”condiții echitabile”, în special într-un moment în care inteligența artificială transformă modul în care oamenii caută informații online.

”Rolul nostru este să ne asigurăm că oamenii beneficiază pe deplin de opțiuni și inovație în serviciile de căutare și că primesc un tratament echitabil, de exemplu, în ceea ce privește modul în care datele lor sunt colectate și stocate”, a spus Cardell.

Pentru companii, fie că este vorba despre motoare de căutare concurente, agenți de publicitate sau organizații media, CMA dorește să creeze un teren de joc echitabil, care să permită tuturor afacerilor, mari și mici, să prospere.

Dominația Google, în centrul atenției

Google deține peste 90% din totalul căutărilor generale în Marea Britanie, iar peste 200.000 de agenți de publicitate din țară utilizează instrumentele de publicitate ale gigantului tehnologic, potrivit CMA.

”Căutarea online este vitală pentru creșterea economică, iar rolul său în conectarea companiilor cu alte afaceri, investitori și clienți înseamnă că este crucial ca concurența să funcționeze bine”, a afirmat CMA.

Databricks, cu doi IT-iști de origine română printre fondatori, a atras o nouă investiție masivă CITEȘTE ȘI Databricks, cu doi IT-iști de origine română printre fondatori, a atras o nouă investiție masivă

Un purtător de cuvânt al Google a declarat pentru CNBC că gigantul tehnologic va colabora cu CMA pentru a asigura implementarea unor reguli care să beneficieze toate tipurile de website-uri și utilizatori din Marea Britanie.

Într-o postare pe blog, Google a făcut apel la un regim ”pro-inovație, bazat pe dovezi” în Marea Britanie, avertizând că reguli excesiv de restrictive ar putea reduce opțiunile și oportunitățile pentru consumatori și afaceri.

Concurența și inovația în era AI

CMA și-a exprimat, de asemenea, preocuparea că poziția dominantă a Google pe piață ar putea dezavantaja noi actori inovatori, cum ar fi OpenAI și Perplexity, care dezvoltă metode de căutare bazate pe inteligență artificială.

”Concurența eficientă în serviciile de căutare este esențială pentru a asigura un tratament corect al editorilor de știri, în ceea ce privește utilizarea conținutului lor”, a adăugat CMA.

viewscnt
Afla mai multe despre
google
marea britanie