Temeri cu privire la faptul că inteligența artificială (AI) avea să declanșeze un val de dezinformare cu scopul de a înșela alegătorii în lume în 2024 nu s-au adeverit, anunță marți gigantul american Meta, firma mamă a Facebook, relatează AFP.
Sistemele de apărare împotriva campaniilor de influențare mincinoase pe platforma întreprinderii au funțcionat, a declarat presei președintele Meta însărcinat cu Afaceri Internaționale Nick Clegg.
”Nu cred că utilizarea AI generative a fost un instrument deosebit de eficient pentru ai”, declară Clegg, referindu-se la persoanele din spatele campaniilor de dezinformare, scrie News.ro.
Diferența ”între ceea ce se aștepta și ceea ce s-a observat este destul de importantă”, subliniază el.
Potrivit întreprinderii, majoritatea operațiunilor de influențare pe care le-a oprit în ultimii ani au fost desfășurate de către actori provenind din Rusia, Iran și China.
Meta dă asigurări că nu intenționează să coboare garda, deoarece instrumentele AI generative urmează să devină și mai sofisticate și mai răspândite, potrivit întreprinderii.
Clegg evocă 2024 drept cel mai important an electoral, având în vedere că se estimează că două miliarde de doameni s-au prezentat la urne în întreaga lume.
CITEȘTE ȘI VIDEO Profit.ro TV Educație cu Profit - Horia Gustă, președintele AAF: Educația nu înseamnă reels-uri de 1-2 minute. Lucrurile importante și profunde se fac cu studiu și cu muncă, nu doar scrolând pe telefon la nesfârșit”Oamenii se îngrijorau pe bună dreptate de impactul potențial al AI generative asupra alegerilor în curs în acest an”, declară el presei.
”Au existat mai multe avertismente cu privire la potențiale riscuri ale unor fenomene ca «deepfake»-uri generalizate și campanii de dezinformare bazate pe AI”, subliniază el.
În opinia sa, prevenirea utilizării răuvoitoare a AI generalizate în alegeri a devenit o miză în întregul sector.
Președintele ales american Donald Trump a fost foarte critic cu Meta, pe care a acuzat-o de faptul că cenzurează puncte de vedere conservatoare.
Însă Clegg declară că nu știe dacă CEO-ul Meta Mark Zuckerberg și Donald Trump au discutat despre politici de moderare de conținut atunci când l-a invitat la cină la rețedința sa Mar-a-Lago, în Florida, săptămâna trecută.
"Mark (Zuckerberg) vrea să joace un rol activ în dezbaterile pe care fiecare administrație trebuie să le aibă cu privire la păstrarea leadershipului american în lumea tehnologică (...) și mai ales la rolul central pe care AI îl va juca în acest domeniu”, declară Clegg.
El a adăugat că, retorspectiv, Meta a ”exagerat” moderarea conținuturilor sale în timpul pandemiei covid-19 și că întreprinderea își ”dublează” eforturile în vederea îmbunătățirii preciziei cu care țintește conținuturile de șters.
”Regulile noastre cu privire la conținuturi evoluează și se schimbă tot timpul”, explică el.
”Vom continua să lucrăm la toate aceste lucruri, ținând cont de faptul că nu vom reuși niciodată perfect acest lucru și că nu vom satisface toată lumea”.