Carlos Tavares ar fi fost pus să demisioneze de propriul Consiliu al Directorilor, deși cu doar o lună în urmă acesta îi declarase susținerea necondiționată într-un moment dificil pentru companie și pentru industria auto. Motivele invocate de cei care l-au dat jos par a ține de caracterul intransigent al lui Tavares.
Membrii Consiliului Directorilor Stellantis, format din reprezentanți ai acționarilor, au votat în unanimitate schimbarea CEO-ului Carlos Tavares, duminică seara, potrivit surselor care au declarat pentru Reuters că decizia a fost luată în urma țintelor prea dure pe care directorul general al companiei le-a impus.
Nerealiste și agresive sunt cuvintele care descriu modul în care au fost apreciate țintele de vânzări și cele de reducere a costurilor, dar și modul în care acesta a ales să lucreze cu furnizorii, rețeaua de dealeri și sindicatele, de către membrii board-ului. Oficial, CEO-ul și-a dat demisia, iar board-ul a aprobat cererea lui Tavares, fără alte comentarii.
Oficial, CEO-ul și-a dat demisia, iar boardul a aprobat-o, fără prea multe comentarii. „În ultimele săptămâni au apărut opinii diferite, care au dus la decizia de astăzi a Consiliului și a CEO-ului", a declarat unul dintre membrii boardului.
În companie au apărut tensiuni încă din momentul anunțării rezultatelor pentru prima jumătate de an, dar lucrurile s-au alterat în special din cauza situației din SUA, acolo unde stocurile diviziei Chrysler – Jeep – Dodge au avut nevoie de costuri foarte mari pentru a fi reduse.
La Salonul din Paris, Tavares a avut mai multe ieșiri contondente, unele care au făcut referire la managementul din SUA, altele la refuzul companiei de a se alătura altor actori din industria auto în presiunile puse UE pentru eliminarea sau măcar micșorarea amenzilor în 2025, privind atingerea țintelor de emisii. Toate acestea au măcinat încrederea de care Tavares se bucura în rândul acționarilor, unde cele două familii celebre, Agnelli și Peugeot, ocupă un loc extrem de important.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Premieră mondială la Craiova: noul Ford Puma electric. Preț special în România, care dă peste cap concurența în segmentul electricTavares și-a dat demisia oficial duminică, 1 decembrie, iar John Elkan, președintele board-ului, a preluat și funcția de CEO interimar. Ulterior, el a anunțat înființarea unui Consiliu Interimar Executiv, din care fac parte mai mulți directori ai companiei, aceștia preluând atribuții de coordonare pe diferite mărci și divizii.
Un nou CEO urmează să fie desemnată „până la sfârșitul primului semestru din 2025”, după cum a anunțat compania, dar până atunci au apărut și primele speculații privind numele celor care ar putea lua locul lui Tavares.
CITEȘTE ȘI Un columbian, arestat preventiv pentru că ar fi vrut să arunce în aer ”obiective” strategice din România, instigat de un rezident din RusiaPrintre aceste nume se regăsesc unii dintre actualii directori, Antonio Filosa, în prezent șeful activităților din America de Nord, Maxime Picat, șeful peste achiziții și furnizori și coordonator al regiunii Orientul Mijlociu, Africa, India, Asia – Pacific și China, plus Leapmotor International, apoi Richard Palmer, care a fost CFO al companiei și a plecat la începutul acestui an, pentru ca de două zile să revină în poziția de consilier al lui John Elkan.
Nu în ultimul rând, Luca de Meo, actual CEO al Renault Group, a fost vehiculat ca posibil înlocuitor al lui Tavares, mai ales din poziția de fost director în cadrul Fiat Group și prieten bun cu Elkan. Pe lângă toți aceștia, a mai fost vehiculat și Luca Maestri, CFO Apple, dar compania a respins foarte prompt acest nume în urma întrebărilor presei.