Foxconn, cel mai mare producător mondial de electronice pe bază de contract, a depășit așteptările și a raportat cele mai mari venituri trimestriale din istoria sa, datorită cererii ridicate pentru servere destinate inteligenței artificiale (AI), transmite Reuters.
Veniturile pentru trimestrul al patrulea au crescut cu 15,2%, ajungând la 2,13 trilioane de dolari taiwanezi (64,72 miliarde de dolari), potrivit unui comunicat emis de companie. Acest rezultat a depășit estimarea SmartEstimate LSEG, care prognoza venituri de 2,1 trilioane de dolari taiwanezi.
Foxconn, principalul producător de iPhone-uri pentru Apple, a raportat o creștere puternică la divizia sa de produse cloud și de rețea, datorată cererii puternice pentru servere destinate AI. Printre clienții săi se numără Nvidia, lider în producția de cipuri pentru AI, scrie News.ro.
Pentru electronicele inteligente de consum, care includ iPhone-urile, compania a înregistrat o creștere ”aproximativ stabilă” față de anul precedent.
Veniturile totale pentru luna decembrie 2024 au atins 654,8 miliarde de dolari taiwanezi, în creștere cu 42,3% față de aceeași perioadă a anului anterior, marcând al doilea cel mai ridicat nivel pentru această lună.
Perspective pentru 2025
Foxconn a declarat că în primul trimestru al anului 2025 operațiunile generale vor intra în mod tradițional în ”sezonul scăzut”, dar performanțele vor fi similare cu media ultimilor cinci ani. Totuși, în comparație cu anul precedent, compania se așteaptă la o creștere semnificativă.
Acțiunile Foxconn au crescut cu 76% în 2024, depășind semnificativ creșterea de 28,5% a pieței mai largi din Taiwan.
CITEȘTE ȘI Scădere masivă a numărului de firme străine înființate în România anul trecut. Capitalul străin subscris în noi firme este cu peste 85% mai mic decât în 2023SAN FRANCISCO Tarifele comerciale, un subiect fierbinte la CES 2025 din Las Vegas
Giganții auto și ai tehnologiei care își vor prezenta inovațiile la târgul CES 2025 din Las Vegas, între 7 și 10 ianuarie, se vor confrunta cu o serie de întrebări legate de tarifele comerciale, un subiect neobișnuit pentru acest eveniment orientat în mod tradițional spre consumatori, relatează Reuters.
Această ediție a CES are loc la câteva zile înainte de inaugurarea președintelui ales Donald Trump, care a promis tarife ridicate pentru importurile din Canada, Mexic, China și alți parteneri comerciali ai SUA. Propunerile au generat îngrijorări legate de creșterea costurilor pentru companii și consumatori.
Impactul tarifelor asupra industriei auto și tehnologice
Honda, care exportă 80% din producția sa din Mexic către SUA, a avertizat că ar putea fi nevoită să își schimbe structura de producție dacă tarifele vor deveni permanente.
Potrivit estimărilor Edmunds, aproape jumătate din mașinile noi vândute în SUA, precum și o parte semnificativă a componentelor pentru restul vehiculelor, sunt produse în alte țări.
Un raport al S&P Global estimează că producătorii auto europeni și americani ar putea pierde până la 17% din profiturile lor anuale dacă SUA vor impune tarife pe importurile din Europa, Mexic și Canada.
Felix Stellmaszek, director global pentru sectorul auto și mobilitate la Boston Consulting Group, a declarat că mulți furnizori, deja afectați de cererea slabă pentru vehicule electrice, se confruntă cu marje de profit extrem de reduse.
CITEȘTE ȘI Mega-plan al Chinei pentru apropierea de piața Europei”Planificarea scenariilor este în mod hiperactiv,” a spus el, subliniind provocările legate de lanțurile de aprovizionare și lipsa de forță de muncă.
CES 2025, cunoscut anterior ca Consumer Electronics Show, este locul de debut pentru noi tehnologii, inclusiv sisteme auto inteligente, tehnologie de conducere autonomă și soluții AI pentru siguranța și confortul vehiculelor.
Jensen Huang, CEO Nvidia, va susține un discurs principal, iar între alți vorbitori importanți se află Ed Bastian, CEO Delta Air Lines, Martin Lundstedt, CEO Volvo Group, Yuki Kusumi, CEO Panasonic și Linda Yaccarino, CEO X Corp.
Strategii pentru reducerea costurilor, schimbarea furnizorilor și mutarea producției în SUA vor domina discuțiile la CES.
Deborah Weinswig, CEO Coresight Research, a declarat că tarifele sunt un subiect prezent în aproape toate conversațiile premergătoare târgului: ”Cum vor colabora companiile pentru a atenua creșterea costurilor? Poate tehnologia să ofere soluții? Există încă multe necunoscute?”