Conferința Profit E-commerce, Profit.ro - Irina Pencea, eMAG: Românii au încredere în comerțul online, comenzile cresc, iar vânzările sunt peste estimările inițiale

Conferința Profit E-commerce, Profit.ro - Irina Pencea, eMAG: Românii au încredere în comerțul online, comenzile cresc, iar vânzările sunt peste estimările inițiale
Adrian Dumitrache
Adrian Dumitrache
scris astăzi, 13:12

Românii au încredere în comerțul online, numărul de comenzi este în creștere și, în acest context, cifrele cumulate de la începutul anului sunt peste estimările inițiale, a declarat Irina Pencea, general manager eMAG România și senior VP eMAG România, Bulgaria și Ungaria, prezentă la Profit E-commerce Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a.

"În România se simte încrederea oamenilor în e-commerce, se simte că oamenii cumpără mai mult, asta vedem noi în cifre până acum. Avem comenzi mai dese de la aceiași clienți și mai mulți clienți care cumpără online din mai multe categorii de produse. Dincolo de electrocasnice, din ce în ce mai mult vedem comenzi în creștere și pentru celelalte categorii de produse, precum fashion, consumabile, produse pentru curățenie, pentru copii ș.a.m.d.", a afirmat Pencea.
Urmărește-ne și pe Google News

Evenimentul a fost organizat cu sprijinul ARB, CEC Bank, ContentSpeed, eMag

În cazul eMAG, cel mai mare retailer online din România, Pencea spune că anul 2024 a mers foarte bine până în prezent, estimările inițiale de creștere fiind deja depășite.

Evenimente
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum
15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
Opinii: Câinele moare de drum lung și… CITEȘTE ȘI Opinii: Câinele moare de drum lung și…

"Sperăm ca sezonul care urmează, inclusiv Black Friday, să contribuie pozitiv în continuare și să vedem o creștere semnificativă și mai departe. Momentan, suntem foarte bine față de estimarea de creștere. Ne așteptăm ca până la finele anului să mergem peste cifrele vehiculate, deja o facem în acest moment", a spus reprezentantul eMAG.

Pencea a afirmat că eMAG și sellerii din platforma companiei se pregătesc pentru evenimentul anului, și anume lack Friday.

"Vorbim de foarte mulți selleri care în această perioadă a anului văd o creștere foarte mare a vânzărilor. Mă refer la companiile din România care acum vând și în Bulgaria și Ungaria. Intrarea acestora pe cele două piețe prin platforma noastră le poate aduce sellerilor respectivi creșteri de până la 40% în perioada Black Friday. Pentru ei, dar și pentru noi, Black Friday este vârf de sezon. Alegerea datei pentru Black Friday este foarte importantă pentru noi. Dincolo de faptul că trebuie să alegem ziua de vineri, este foarte important ca produsele comandate să ajungă la timp la clienți. Inițial, Black Friday se desfășura la finele lunii noiembrie, dar în timp am mutat evenimentul spre începutul lunii, pentru a evita zilele libere de la începutul lunii decembrie", a mai spus Pencea.

eMAG susține sellerii din platformă prin diverse programe și instrumente.

"Contribuția lor este semnificativă, au nevoie să pregătească din timp stocurile, să le afișeze corespunzător pe platforma noastră. Noi susținem cu discount de comision sellerii care au cele mai bune oferte în perioada Black Friday", a subliniat reprezentantul eMAG.

În opinia lui Pencea, e-commerce-ul și platforma marketplace sunt un business de scară și, în acest context, este foarte important să atingi cât mai mulți clienți.

"Dacă reușești acest lucru, poți să investești cât mai mult și să obții condiții cât mai bune pentru clienți prin eficientizare. Ceea ce oferim clienților din România s-a dovedit, în momentul în care am intrat în Ungaria și Bulgaria, că este valoros și pentru clienții din aceste țări. Suntem cea mai mare investiție din România în cele două țări. Modul în care am penetrat în piețele respective are legătură foarte mare cu ce am văzut că funcționează în România. În România am dezvoltat o rețea puternică de puncte de livrare în afara locuinței, adică rețeaua easybox a Sameday, și pe care accelerat am dezvoltat-o în Bulgaria și Ungaria. Rețeaua eazybox oferă o soluție de livrare accesibilă, la un preț mic, atât pentru selleri, cât și pentru clienți. În primăvara acestui an am lansat serviciul Genius în Ungaria și Bulgaria, serviciu utilizat de câțiva ani de clienții români. Numărul clienților Genius în Ungaria și Bulgaria a depășit 200.000 de utilizatori în fiecare țară. Cifra este mare și arată că oamenii caută o soluție de livrare rapidă și flexbilă", spus Pencea.

Reprezentantul eMAG a atras atenția că timpul de livrare din România în celelalte piețe în care eMAG este prezentă este afectat de faptul că țara noastră nu este în spațiul Schengen.

"Practic, timpul de livrare crește cu o zi din cauza timpului pierdut la trecerea vămii. Dacă am fi în Schengen, atunci timpii de livrare s-ar reduce, clienții ar primii mai repede produsele comandate, iar vânzările ar crește. Potențialul de creștere în regiune este foarte mare, avem încredere în creștere e-commerce-ului în această regiune, din acest motiv am investit în cele două piețe, respectiv Ungaria și Bulgaria. Este important să accelerăm și să putem juca într-un spațiu care să ofere aceleași condiții jucătorilor de profil din aceste țări, respectiv să putem avea acces peste graniță rapid, așa cum în Ungaria orice jucător din Europa poate să vină în țara vecină fără să mai stea la graniță", a spus Pencea.

viewscnt
Afla mai multe despre
emag
e-commerce