Compania Purcari Wineries raportează pentru primele 9 luni o creștere de 19,05% a câștigului pretaxare EBITDA, la 85,92 milioane lei, de la 72,17 milioane lei în perioada similară a anului trecut.
Purcari Wineries (WINE) a realizat în primele 3 trimestre venituri de 262,02 milioane lei, cu 3,76% mai mari decât cele de 252,51 milioane lei din exercițiul financiar precedent, iar costul acestor vânzări s-a redus cu 6,62%, la 138,82 milioane lei, de la 148,66 milioane lei. Este o performanță obținută în contextul unei majorări de 16% a vânzărilor pe piața principală din România. Creșterea este de 40% pentru Cehia și Slovacia.
Profitul net s-a diminuat ușor, cu 0,89%, la 43,37 milioane lei, de la 43,76 milioane lei. La data de 30 septembrie, activele totale ale Purcari erau de 721,55 milioane lei, cu 11,85% mai mari decât cele de 645,11 milioane lei de la sfârșitul anului trecut. În același interval de raportare, datoriile totale au urcat cu 22,64%, la 342,41 milioane lei, de la 2791,9 milioane lei.
În cadrul ofertei publice de listare din februarie 2018, dar și ulterior acesteia, Purcari, a atras mai multe fonduri de investiții și în acționariatul său dispersat. Ultima intrare importantă este cea a americanilor de la Firebird, care sunt specializați pe plasamente în spațiul ex-sovietic.
La BVB, titlurile Purcari au fost puternic lovite de la declanșarea conflictului din Ucraina, dar s-au înscris pe o traiectorie de recuperare masivă încă din primăvară. La ultimul preț de închidere de pe bursă, de 14,90 lei/acțiune, capitalizarea de piață a companiei se ridică la 601,26 milioane lei (120,77 milioane euro).