Boeing, cel mai mare perdant al anului 2024 în indicele american Dow Jones

Boeing, cel mai mare perdant al anului 2024 în indicele american Dow Jones
scris joi, 12:19

Producătorul american de avioane Boeing a devenit cel mai mare perdant al anului 2024 în indicele Dow Jones, înregistrând o scădere de 32% a acțiunilor, în contextul unei serii de crize care au afectat compania, transmite Reuters.

În contrast, rivalul european Airbus a înregistrat o creștere de peste 11% în același an, iar indicele S&P 500 a crescut cu mai mult de 23%, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
DOCUMENT O nouă decizie semnată de Guvern bulversează deja mediul de afaceri. Agenții imobiliari încearcă să nu trezească suspiciunea clienților CITEȘTE ȘI DOCUMENT O nouă decizie semnată de Guvern bulversează deja mediul de afaceri. Agenții imobiliari încearcă să nu trezească suspiciunea clienților

Acțiunile Boeing au început anul trecut la 257,50 dolari pe unitate, dar o explozie a unui panou de ușă fix, în timpul unui zbor al unui avion 737 MAX operat de Alaska Airlines pe 5 ianuarie, a declanșat investigații și o oprire temporară la sol a acestui model popular.

Până la sfârșitul lunii, Administrația Federală a Aviației din SUA (FAA) a impus o limită de producție de 38 de avioane pe lună pentru modelul 737, invocând probleme de siguranță și calitate, iar prețul acțiunilor a scăzut la aproximativ 211 dolari pe unitate.

Deși limita impusă de FAA nu a fost ridicată, Boeing a întâmpinat dificultăți în atingerea acestei capacități maxime din cauza problemelor din lanțul de aprovizionare, a defectelor de calitate și a unei greve de șapte săptămâni care a oprit temporar cea mai mare parte a producției de avioane comerciale, inclusiv programul 737.

Compania a continuat să înregistreze pierderi majore în sectoarele comerciale, militare și spațiale pe parcursul anului.

În iulie, Boeing a anunțat un acord de 4,7 miliarde de dolari pentru achiziționarea Spirit AeroSystems, un furnizor aflat în pierderi, responsabil de producția fuselajelor pentru modelul 737. Spirit s-a confruntat cu probleme serioase de calitate a producției.

Specialist în economie vă anunță ce urmează și ce trebuie să faceți: Tăiați de pe listă cheltuielile inutile sau care pot fi amânate. Evitați creditul de consum! CITEȘTE ȘI Specialist în economie vă anunță ce urmează și ce trebuie să faceți: Tăiați de pe listă cheltuielile inutile sau care pot fi amânate. Evitați creditul de consum!

În august, Kelly Ortberg, un veteran al industriei aerospațiale, a preluat funcția de CEO al Boeing, înlocuindu-l pe Dave Calhoun. Totuși, luna de miere a lui Ortberg s-a încheiat rapid, în septembrie, când aproximativ 33.000 de muncitori din producție au declanșat o grevă legată de un conflict contractual, care a durat până în noiembrie. În timpul grevei, acțiunile companiei au atins un minim de 137,07 dolari pe unitate.

Ortberg a anunțat reducerea forței de muncă cu 10% și a prevăzut că Boeing va continua să consume numerar în 2025. Reluarea producției modelului 737 la începutul lunii decembrie și promisiunea de reducere a costurilor cu forța de muncă au contribuit la o redresare parțială a acțiunilor Boeing, care s-au tranzacționat marți la aproximativ 177 de dolari pe unitate.

viewscnt
Afla mai multe despre
boeing
dow jones