BRD și 7 angajați din echipa Adelei Jansen, directorul executiv de resurse umane, au depus autodenunț la Parchet. Aceștia au informat procurorii că au oferit diverse cadouri unor funcționari CNAS pentru a grăbi restituirea sumelor datorate de stat băncii în contul plății concediilor medicale ale angajaților, potrivit informațiilor Profit.ro. BRD face în momentul acesta verificări interne. UPDATE ora 19.25 Banca a transmis Profit.ro o declarație, care poate fi citită integral mai jos.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider
Statul decontează frecvent cu întârziere către angajatori sumele pe care aceștia le-au plătit angajaților proprii pentru concedii și indemnizații de asigurări sociale de sănătate. Potrivit legii, plata concediilor medicale se suportă din bugetul FNUASS, însă angajatorii sunt cei care trebuie să plătească sumele angajaților, urmând să depună apoi cereri de recuperare la Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS). Termenele sunt frecvent încălcate de către stat, iar companiile au numeroase procese în instanță pentru obligarea la plată a Casei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pentru a grăbi recuperarea de la stat a banilor pe care CNAS îi datora băncii, Adela Jansen și colegi din departamentul de HR au organizat oferirea, cu diverse ocazii, de cadouri unor funcționari ai Casei, fapte pentru care s-au autodenunțat recent la Parchet. Autodenunțul în astfel de situații poate înlătura răspunderea penală sau o poate atenua, reducând limitele pedepsei.
“Adela Jansen este încă director executiv de resurse umane în momentul acesta. Atât putem menționa ca poziție a băncii”, a transmis pentru Profit.ro secretarul general al BRD, Flavia Popa. O demisie a Adelei Jansen nu a fost depusă până astăzi la bancă.
Banca derulează verificări interne pentru situația Adelei Jansen și a colegilor din departamentul acesteia care s-au autodenunțat la Parchet.
UPDATE ora 19.25 Banca a transmis Profit.ro următoarea declarație:
"BRD aplică o politică de toleranță zero la încălcarea regulilor de etică, implementând în acest sens proceduri de lucru stricte și controale. Totodată, ne asigurăm că procedurile interne sunt aplicate cu rigoare și raportăm eventualele neconformități autorităților, așa cum a fost cazul în această situație.
În timpul derulării uneia dintre aceste proceduri, echipele noastre au identificat o posibilă situație, pe care au sesizat-o autorităților, pentru a fi investigată, dacă va fi considerat necesar. BRD este pregatită să coopereze cu autoritățile competente.
Posibila neconformitate provine dintr-o zonă administrativă a organizației, Departamentul Resurse Umane, în care nu există contact cu clienții și în care nu se desfășoară activități bancare, așadar această acțiune nu afectează în niciun fel clienții băncii.
Investigația internă în acest caz nu este finalizată și dorim să subliniem că BRD respectă cele mai înalte standarde în materie de etică, precum și prezumția de nevinovăție, până la finalizarea investigației".
Adela Jansen lucrează de 16 ani la BRD-Groupe Societe Generale, din care 11 a coordonat direcția de resurse umane, responsabilă pentru peste 6800 de angajați la nivelul anului trecut și un buget de personal de peste 700 milioane de lei. Anterior a ocupat funcția de secretar general al băncii.
Este, totodată, și vice-preșdinte al Camerei Franceze de Comerț (CCIFER), instituție pe care o reprezintă, ca membru în consiliul director, și în Coaliția pentru Dezvoltarea României (CDR). Jansen a asigurat în a doua jumătate a anului trecut coordonarea CDR, aceasta fiind ocupată prin rotație, din șase în șase luni, de reprezentanții organizațiilor membre: Romanian Business Leaders (RBL), Asociația Oamenilor de Afaceri din România (AOAR), Camera Americană de Comerț în România, (AmCham), Camerai Franceză de Comerț (CCIFER), Camera Germană de Comerț (AHK), Confederația CONCORDIA, Consiliului Investitorilor Străini (FIC) și Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNPIMMR).
În momentul de față, până la finele anului, coordonarea și secretariatul CDR sunt asigurate de AmCham.
CDR este o inițiativă privată, apolitică, construită ca acord de colaborare prin participarea colectivă a membrilor săi, având drept scop consultarea cu Guvernul și alte instituții publice pe teme care au impact asupra climatului economic și de afaceri din România.