Cazuri concrete - Cum au rezolvat amiabil mai mulți clienți conflictul lor cu banca

Bănci   
Cazuri concrete - Cum au rezolvat amiabil mai mulți clienți conflictul lor cu banca

Clienții au trimis, de la începutul anului 2025, peste 800 cereri de negociere cu băncile, iar până la acest moment au fost încheiate sau se află în negociere circa 150 de dosare.

În plus, 40 dintre cereri s-au rezolvat direct, fără ajutorul unui conciliator, chiar dacă solicitarea a fost adresată Centrului de soluționare alternativă a litigiilor în domeniul bancar (CSALB).

Urmărește-ne și pe Google News
Mii de angajați ai Alpha Bank au declanșat conflictul colectiv de muncă CONFIRMARE CITEȘTE ȘI Mii de angajați ai Alpha Bank au declanșat conflictul colectiv de muncă CONFIRMARE

Anul trecut CSALB a primit peste 3.500 de cereri, din care s-au format 1.078 dosare de negociere.

În 94% din concilieri părțile s-au înțeles, iar valoarea medie a beneficiilor obținute într-un timp mediu de 15 zile pentru fiecare dosar de conciliere a fost de 3.000 de euro, arată piatafinanciara.ro.

Șeful celei mai mari bănci elvețiene a fost recompensat cu 14,9 milioane franci în 2024 CITEȘTE ȘI Șeful celei mai mari bănci elvețiene a fost recompensat cu 14,9 milioane franci în 2024

Teodor Bungău, județul Bihor: M-a impresionat foarte plăcut rezolvarea cazului meu prin intermediul CSALB, mai ales că, inițial, banca nu a vrut să accepte o soluționare amiabilă și am fost nevoit să o acționez în instanță. Știam de CSALB din presă și mă documentasem bine înainte să apelez la conciliere. Chiar dacă nu am primit tot ce am cerut, sunt mulțumit.

Soția mi-a spus să cer 30.000 de euro, dar fiind o negociere din care toată lumea trebuie să fie mulțumită, nu am putut cere atât de mult.

Cererea mea a fost pentru 12.000 de euro, iar în urma negocierilor cu banca am obținut 10.000 de euro despăgubiri, iar apoi am închis procesul din instanță. Banca a fost deschisă în negociere pentru că nici ei nu îi convine să aibă procese cu clienții.”  

Beneficii mari într-un caz de executare silită 

Ce a cerut? M. A. din București a solicitat sistarea popririlor și suspendarea procedurii de executare silită. Consumatorul a propus băncii să achite lunar 1.000 lei + 200 lei cheltuielile de executare, similar cu plata pe care a făcut-o într-un alt dosar de executare silită în care a fost implicat.

Ce a obținut? Banca a diminuat creanța totală de 44.800 de lei cu 50%, condiția fiind achitarea unor rate egale, timp de un an. Mai întâi, consumatorul trebuie să plătească un avans de 3.000 de lei, iar după plata avansului banca va ridica poprirea instituită pe conturile consumatorului.

Schimbări majore la fondurile de pensii private: Vor putea investi mai mult în fonduri mutuale și în active aparținând anumitor țări CITEȘTE ȘI Schimbări majore la fondurile de pensii private: Vor putea investi mai mult în fonduri mutuale și în active aparținând anumitor țări

Apoi, banca va reduce la 22.400 de lei datoria consumatorului, iar această sumă trebuie achitată în 12 rate egale. În cazul în care debitorul nu va respecta plățile convenite cu banca, comerciantul nu va mai opera reducerea de creanță la finalul celor 12 luni. În vederea implementării soluției, consumatorul  va renunța la contestația la executare formulată în instanță. 

Credit în CHF aflat în instanță, soluționat amiabil

Ce a cerut? P.A. din Mureș a cerut găsirea unei soluții amiabile pentru stingerea litigiului din instanță. 

Ce a obținut? În acest moment datoria consumatoarei este de 42.000 CHF, având izvorul în contractul de credit din anul 2008. Titularul creditului a decedat, iar solicitarea de conciliere a fost făcută de garantul ipotecar. Banca acceptă stingerea creanței în baza unui angajament de plată al garantului, încheiat prin biroul executorului judecătoresc. Astfel, garantul trebuie să plătească lunar, timp de 24 de luni, suma de 2.400 de lei în contul executorului.

Banca va proceda la remiterea parțială a datoriei pentru suma de 31.300 CHF, diferența dintre valoarea totală a creanței și suma ce va fi achitată de către garant, conform angajamentului de plată menționat. Garantul va plăti cheltuielile de executare și onorariul executorului judecătoresc. Acesta va putea achita, în măsura posibilităților sale, și sume mai mari de 2.400 de lei, pentru a putea stinge creanța într-un termen mai scurt de 24 de luni. După acceptarea acestei soluții banca va sista poprirea conturilor și va suspenda executarea silită. 

REACȚIA Orange România după noul atac cibernetic revendicat de hackeri CITEȘTE ȘI REACȚIA Orange România după noul atac cibernetic revendicat de hackeri

Darea în plată pentru datorii în CHF și-a găsit soluția prin conciliere 

Ce a cerut?  În cererea trimisă către CSALB consumatorul S. M. din Iași a solicitat găsirea unei soluții împreună cu banca pentru datoriile acumulate.  

Ce a obținut? Suma totală datorată băncii la momentul formulării cererii de conciliere era de peste 69.000 CHF, din care dobânzile și penalitățile reprezentau peste 37.000 CHF.

Propunerea băncii a fost de a diminua datoria consumatorului la 32.000 CHF (principala creanță), stoparea penalităților și dobânzilor și posibilitatea de a achita datoria în rate lunare timp de 5 ani. Pentru implementarea soluției, consumatorul a renunțat la procesul din 2021 de dare în plată a imobilului, care reprezintă garanția creditului contractat. 

viewscnt
Afla mai multe despre
chf
csalb