Public Power Corporation (PPC), cea mai mare companie energetică din Grecia, la care statul elen este cel mai mare acționar, cu peste 34% din capital, a raportat pentru anul trecut un profit net de 187,2 milioane euro, cu 62,1% mai mic decât cel din 2023 (494,2 milioane euro).
Scăderea s-a datorat și dispariției, în 2024, a efectului financiar pozitiv de 243 milioane euro înregistrat în 2023 la venituri de pe urma achiziției Enel România la preț avantajos.
În loc, în 2024, grupul PPC a consemnat pe cheltuieli o depreciere de active de 207,2 milioane euro.
3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Fără aceste elemente speciale, profitul net ajustat al PPC a fost de 426 milioane euro în 2024, față de 206 milioane euro în 2023, iar venitul net ajustat după plata intereselor minoritare a ajuns la 365 milioane euro, în creștere de la 140 milioane de euro.
Profitul operațional EBITDA ajustat al PPC s-a majorat cu 41% anul trecut, la 1,8 miliarde euro, în condițiile unui avans cu 16,8% al încasărilor totale, la 8,978 miliarde euro.

Cumulat, Grecia plus România, baza activelor reglementate ale PPC în business-ul de operare de rețele de distribuție a energiei electrice a crescut cu 600 milioane euro anul trecut, la 4,9 miliarde euro, în urma unor investiții de 1 miliard de euro în modernizarea și digitalizarea rețelelor.
Potrivit grupului, creșterea semnificativă a investițiilor din ultimii ani a contribuit la îmbunătățirea indicilor de fiabilitate în ambele țări, cu SAIDI (durata întreruperilor de alimentare înregistrate într-un an) scăzând la 132 de minute (față de 134 de minute) în Grecia și la 82 de minute (față de 90 de minute) în România. SAIFI (numărul mediu de întreruperi) s-a diminuat în Grecia la 1,7 (față de 1,8), iar în România a ajuns la 2,3 (față de 2,5).

″2024 a fost încă un an de performanță solidă pentru PPC, atingând 1,8 miliarde de euro în termeni de EBITDA, ceea ce înseamnă că ne-am dublat practic profitabilitatea operațională în ultimii trei ani, comparativ cu 2021, când a fost realizată majorarea capitalului social. Această creștere s-a reflectat și în rezultatele financiare nete, permițându-ne să creștem distribuția dividendelor la 0,40 de euro pe acțiune pentru 2024.
În plus, ne-am crescut investițiile la aproximativ 3 miliarde de euro, concentrându-ne în principal pe proiecte de energie regenerabilă și distribuție, în concordanță cu obiectivul nostru de a deveni un jucător de top în domeniul energiei curate și tehnologiei energetice (powertech) în regiunea Europei de Sud-Est. Am crescut semnificativ capacitatea noastră de energie regenerabilă la 6,2 GW și suntem pe drumul cel bun pentru a elimina lignitul până în 2026. În același timp, PPC a redus și mai mult tarifele la electricitate pentru clienții săi (din Grecia – n.r.) în 2024, absorbind volatilitatea prețurilor din piața angro de energie″, a declarat președintele și CEO-ul PPC, Georgios Stassis.
În România, cota medie de piață a PPC în vânzările de energie electrică a fost de 16%, iar în producția din surse regenerabile de energie (vânt/soare) a crescut la 16%, față de 14% în 2023.