OMV Petrom a început transportul rutier de benzină către Ucraina, dintr-un terminal renovat din București, după ce până în prezent exporturile erau efectuate exclusiv pe cale feroviară.
Potrivit importatorilor ucraineni, citați de publicația de specialitate Enkorr, capacitatea tehnică este de 5 mii tone pe lună, totuși, terminalul deservește doar vehicule bine tehnologizate.

3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
„Noul terminal este echipat cu cea mai recentă tehnologie, iar compania are cerințe de securitate foarte ridicate”, susține una dintre sursele citate de publicația ucraineană.
În 2025, OMV Petrom a redus primele cu 20-40 dolari pe tonă pentru transporturile feroviare de benzină sub presiunea prețurilor de pe piața europene, susține Enkorr.
România a fost și în 2024, pentru al treilea an consecutiv, cel mai important furnizor de benzină al Ucrainei, rafinăria Petrobrazi continuând să fie principala sursa de alimentare a Kievului. Proprietarul acesteia, OMV Petrom, și-a majorat cu aproape 40% cantitățile livrate Kievului de la 206 mii tone în 2023 la 283 mii tone în 2024.

Principalul concurent pe piața ucraineană de benzină al OMV Petrom a fost, ca și anul trecut, compania poloneză PKN Orlen, care și-a crescut la rândul său livrările de la rafinăria pe care o deține în Polonia cu 60%, ajungând la 240,4 mii tone.
Numai că PKN Orlen mai deține o rafinărie și în Lituania, rafinărie care, la rândul său, și-a majorat cu 56% exporturile de benzină în Ucraina, ajungând la 235,9 mii tone.
Împreună, cele 2 rafinării deținute de PKN Orlen în Polonia și Lituania au furnizat o cantitate de 476,3 mii tone de benzină, mai mare decât cea livrată de OMV Petrom.