Marca suedeză de automobile Volvo va avea în rețeaua sa de dealeri standuri Lynk & Co., un brand partener, care aparține grupului Geely și care, anterior, a încercat să opereze prin sistemul de vânzări directe.
Relația dintre Volvo Cars și Lynk & Co, două mărci care fac parte din grupul chinez Geely, dar care au poziții diferite în cadrul holdingului, va intra într-o nouă arhitectură, pe piața din Europa. Volvo a fost acționar al Lynk & Co, însă managementul mărcii și cel al grupului au decis vânzarea integrală a acțiunilor către ceilalți acționari.
![ULTIMA ORĂ Furnizor pentru BMW, Mercedes, Toyota, Porsche mută parte din operațiuni din Germania în România](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33217/21929073/1/tmd.jpg?width=151)
Odată cu această vânzare, Volvo a încheiat un parteneriat comercial cu Lynk & Co pe piața din Europa, în cadrul căruia, mașinile brandului chinezesc vor fi expuse în showroom-urile suedezilor. Într-o primă etapă, au fost selectate șapte țări europene în care dealerii Volvo vor vinde mașinile Lynk & Co.
Pe lângă vânzarea de automobile noi, parteneriatul include servicii de vânzare de vehicule rulate, de distribuție de piese de schimb și de logistică generală.
![Richard Gere îi atacă dur pe Donald Trump și Elon Musk: Un bătăuș, un gangster, înconjurat de clovni milionari](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33242/21929086/1/richard-gere.jpg?width=151)
Volvo și Lynk&Co au creat împreună un joint-venture în acest scop, acesta fiind în prezent operațional în Suedia, Germania, Olanda, Belgia, Franța, Spania și Italia, urmând să fie extins, după caz, în mai multe piețe europene.
După cum precizează Volvo, parteneriatul va crea sinergii pentru ambele părți, permițând Lynk & Co „să acceseze poziția consacrată a Volvo Cars pe piață”. În același timp, parteneriatul va genera venituri suplimentare și oportunități de afaceri pentru dealerii Volvo Cars pe piețele selectate.
„Parteneriatul nostru comercial cu Lynk & Co are toate ingredientele necesare pentru un succes continuu", a declarat Arek Nowinski, președinte pentru piețe internaționale la Volvo Cars. „În timp ce Lynk & Co rămâne responsabil pentru dezvoltarea produselor și strategia de vânzări, expertiza noastră de retail și procesele operaționale vor ajuta brandul lor să-și extindă afacerea în Europa. Volvo Cars și Lynk & Co sunt bine aliniate în ceea ce privește strategia acestui parteneriat pentru a se asigura că acesta este un succes”.
![FOTO INEDIT Regele Philippe a ajutat Dacia Spring să devină cea mai vândută mașină electrică din Belgia](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33217/21928481/1/regele-filip-al-belgiei-1.jpg?width=151)
Volvo Cars a obținut aprobarea acționarilor săi pentru planul său de a renunța la participația de 30% la Lynk Co, o mișcare anunțată la finalul anului trecut. Tranzacția generează venituri în valoare de 5,4 miliarde RMB (aproximativ 700 milioane euro) pentru Volvo Cars.
Lynk & Co este o marcă dedicată automobilelor hibride și electrice, care a fost lansată pentru a fi vândută printr-un sistem de vânzări directe și bazat în special pe contracte de abonamente, de tip leasing operațional, asemănător cu cel pe care intenționa și Polestar, de asemenea un brand Geely, să-l utilizeze.
Planurile inițiale ale Geely pentru Lynk & Co nu au avut succes în Europa, deși primul model al mărcii, Lynk & Co 01 s-a bucurat de aprecieri din partea clienților. Acum, marca încearcă să treacă la sistemul clasic, de vânzare în showroom-uri, de aceea a optat pentru utilizarea rețelei Volvo.
![VIDEO Un tren care circula pe ruta Brașov – Constanța a lovit un buldo-excavator, la trecerea la nivel cu calea ferată](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33217/21929040/1/tabela1.jpg?width=151)
Noul model Lynk & Co 02 este primul automobil complet electric al mărcii (în China a fost vândut și cu motor hibrid), are la bază o platformă Volvo și oferă o autonomie de 445 km, cu un motor de 200 kW (272 CP). Prețul de pornire este de aproximativ 36.000 de euro, fiind mai ieftin cu circa 10.000 de euro decât modelul echivalent de la Volvo, EX40.