Volvo începe anul cu scădere, din cauza Anului Nou Chinezesc, dar anunță creșteri pe segmentul electric

Volvo începe anul cu scădere, din cauza Anului Nou Chinezesc, dar anunță creșteri pe segmentul electric
scris astăzi, 14:07

Compania suedeză de automobile Volvo Cars, deținută de grupul chinez Geely, a raportat primele rezultate de vânzări din 2025, cu cifre care arată o scădere ușoară față de anul anterior. În 2024, Volvo a vândut un număr record de mașini de la înființare și până astăzi.

Vânzările mărcii de autoturisme Volvo au însumat în luna ianuarie 50.820 de vehicule, cu 5 procente sub nivelul din ianuarie 2024, situație pe care compania o pune pe seama pieței din China, unde prima lună din an a fost afectată de pregătirile pentru Anul Nou Chinezesc. Acesta vine cu o serie de restricții și concedii, iar perioada 29 ianuarie – 12 februarie este dedicată complet acestei sărbători.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO&FOTO Umbrărescu a deschis primul șantier pe Autostrada Unirii cu bani PNRR CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Umbrărescu a deschis primul șantier pe Autostrada Unirii cu bani PNRR

Pe celelalte piețe regionale, Volvo a încheiat luna cu creșteri, începutul de an fiind caracterizat de noi majorări ale vânzărilor pe segmentele electrificate, full-electric și hibrid. Cumulat, volumul de mașini electrificate ale Volvo a crescut cu 17 procente, la 22.398 de unități vândute, cu peste 3.000 mai multe decât în urmă cu un an, dintre acestea 9.705 fiind complet electrice, cu 5% mai multe, iar 12.693 sunt PHEV, cu 28% mai multe. Este foarte limpede că cererea pentru autovehiculele cu sistemul de propulsie hibrid cu încărcare la priză este tot mai mare, dar faptul că electricele au crescut, chiar și cu un procent minim, este extrem de important.

Vestea proastă este pentru propulsiile cu combustie, care la Volvo sunt prezente inclusiv sub forma motorizărilor mild-hybrid. Acestea au scăzut cu 17 procente, dar au în continuare ponderea cea mai mare în vânzările companiei, cu 28.422 unități. Mai exact, 56% din vânzările Volvo sunt motoare cu combustie și mild-hybrid, iar din restul de 44%, 19% sunt mașinile complet electrice. Ponderea electricelor a scăzut cu 4 puncte procentuale față de 2023.

Cutremur la Porsche. Acționarii pregătesc înlocuirea celor mai importanți doi directori CITEȘTE ȘI Cutremur la Porsche. Acționarii pregătesc înlocuirea celor mai importanți doi directori

Cele mai vândute modele la început de an 2025 au fost XC60, cu aproape 19.000 de unități, în creștere ușoară, XC40 și versiunea electrică EX40, raportate cumulat, cu 8.736 de unități, în scădere mare, cu aproape 30%, iar pe locul al treilea XC90, cu 7.473 unități, în scădere ușoară. Vedeta mărcii rămâne EX30, care chiar dacă nu este cel mai vândut model are în continuare o evoluție foarte bună pe piața de mașini electrice din Europa, fiind în luna decembrie al doilea cel mai vândut din regiune, după Tesla Model Y.

În 2024, Volvo a vândut un volum de 763.389 vehicule, un nou record pentru compania suedeză, fiind depășit cu 8 procente rezultatul din 2023. Pe segmentul electric, volumul vândut a atins 175.194 unități, în creștere cu 54% față de anul precedent.

viewscnt
Afla mai multe despre
volvo
vanzari volvo
xc40
volvo phev
volvo electric
masini electrice
profit volvo