În contextul în care vânzările de vehicule electrice ale Tesla stagnează, CEO-ul Elon Musk și-a orientat viziunea asupra viitorului companiei către robotaxiurile autonome, deși se confruntă cu obstacole tehnologice și de reglementare semnificative. Aceste piedici s-ar putea atenua totuși după victoria lui Donald Trump în alegeri, transmite Reuters.
Acum, ca unul dintre susținătorii majori ai președintelui ales Donald Trump, Musk ar putea influența legislația privind vehiculele autonome.
Tesla este limitată de un peisaj de legi diverse, cu reglementări diferite în fiecare stat american. Musk a criticat acest sistem în cadrul unui apel recent, sugerând un proces unic de aprobare federală, scrie News.ro.
Trump a propus să îl numească pe Musk "țarul eficienței", o funcție informală menită să eficientizeze birocrația guvernamentală. Această funcție neoficială ar putea deschide calea pentru standarde federale în domeniul vehiculelor autonome.
Tesla este, totuși, departe de a ajunge la performanțele rivalilor săi în domeniul testării vehiculelor autonome.
În prezent, Tesla deține o autorizație de testare în California, dar cu un șofer de siguranță uman la bord.
CITEȘTE ȘI GRAFIC Premier Energy a raportat la 9 luni un profit net în scădere cu 58%, în principal din cauza exploziei prețurilor de pe piața de echilibrareCompanii precum Waymo și GM Cruise au obținut permise avansate după milioane de mile de testare.
Dacă ar reuși să obțină sprijin federal pentru a eluda reglementările statale, Tesla ar putea lansa robotaxiurile mai rapid.
Cu toate acestea, compania s-ar confrunta în continuare cu riscuri legale majore legate de accidentele vehiculelor autonome și de asigurarea acestor vehicule, iar răspunderea juridică ar fi semnificativă în cazul unui accident.
Musk speră să prezinte modele complet autonome ale Tesla în California și Texas în 2024, deși această strategie a fost primită cu scepticism de către investitori.