Autovehiculele ușoare, de pasageri și de marfă, din SUA, cu încărcare la priză, electrice sau PHEV, au consumat în 2023 o cantitate uriașă de energie, care a depășit în premieră consumul trenurilor americane, relevă datele analizate de Profit.ro.
Mașinile complet electrice și cele hibrid cu încărcare din Statele Unite au consumat în 2023 7,596 GWh energie electrică, o cantitate de cinci ori mai mare decât cea consumată în urmă cu cinci ani, în 2018, după cum reiese dintr-un document al autorităților care supraveghează piața de energie din SUA. Flota de autoturisme și vehicule comerciale ușoare, cu propulsie electrică, a ajuns la 5 milioane de unități, iar consumul acestora a crescut proporțional.
Cota de piață a vehiculelor electrice în totalul pieței de mașini noi a urcat la 16%.
Consumul raportat de autoritățile americane a fost în 2023, pentru prima dată în istorie, mai mare decât cel înregistrat pentru rețeaua de trenuri, una dintre cele mai mari din lume și cu un consum aproape constant în ultimul deceniu, având însă un ușor declin în ultimii patru ani, când a coborât sub 7.000 GWh anual.
Potrivit datelor oficiale, 72% din consumul de energie al automobilelor cu încărcare la priză a fost realizat de vehiculele complet electrice, restul fiind generat de hibridele cu încărcare, o situație disproporționtă, având în vedere că mașinile PHEV sunt mai numeroase. În 2018, vehiculele 100% electrice și cele plug-in hybrid, consumau cantități aproximativ egale de energie.
Conform datelor oficiale, 40% din consumul realizate de mașinile electrice s-a produs în zona Pacific a SUA, acolo unde se află California, care acoperă 85% din această regiune și care reprezintă 34% din consumul total de enrgie electrică al SUA. Zonele Atlantic au acoperit aproape 25% din consumul generat de vehiculele electrice.
CITEȘTE ȘI FOTO Primul automobil electric cu autonomie de 1.000 km, vândut în peste 6.000 de exemplare în primele 48 de oreNumeroase organizații nonguvernamentale, dar și analiști din energie, au avertizată că o creștere rapidă a producției și vânzărilor de autovehicule electrice ar putea conduce la o criză de energie electrică, din cauza cererii foarte mari de energie, care ar putea genera o suprasolicitare rețelelor publice de alimentare.
În ultimele luni, vânzările de automobile electrice au scăzut simțitor, în timp ce mașinile hirbide și PHEV au crescut, publicul preferând siguranța unui motor cu combustie, care poate fi alimentat în rețeaua de benzinării, fără teama unei pene de energie.