Vehiculele electrice produse în China sunt cu trei până la cinci ani înaintea concurenței în ceea ce privește produsele, tehnologia și lanțul industrial, a declarat Wang Chuanfu, CEO-ul BYD, într-un interviu acordat televiziunii naționale chineze, transmite Reuters.
Declarațiile lui Wang au fost făcute luni, la scurt timp după simpozionul organizat de președintele chinez Xi Jinping, la care au participat lideri importanți ai industriei tehnologice din China. CEO-ul BYD a fost unul dintre oamenii de afaceri care au luat cuvântul în cadrul reuniunii.

În 2023, China a depășit Japonia și a devenit cel mai mare exportator auto din lume, însă exporturile sale de vehicule electrice se confruntă cu tarife impuse de Statele Unite și Uniunea Europeană. UE a introdus o taxă de 17% pentru vehiculele electrice BYD, ca parte a măsurilor de protecție a industriei auto europene, scrie News.ro.
În interviul acordat publicației Yuyuan Tantian, un cont afiliat televiziunii de stat CCTV, Wang Chuanfu a criticat protecționismul, afirmând că ”produsele bune nu pot fi oprite prin bariere comerciale”.
Potrivit acestuia, susținerea consumatorilor reprezintă cea mai mare motivație pentru BYD în depășirea diverselor dificultăți din industrie.