Sistemul Fireman Acces, inventat de Renault, pentru a permite stingerea vehiculelor electrice, în cazul incendierii bateriei, va putea fi preluat și produs și de alte companii, fără plata drepturilor de autor sau a altor costuri de licențiere.
Industria auto va putea fabrica mașinile electrice folosind sistemul inovator Fireman Acces, care permite stingerea unui incendiu al bateriei în doar câteva minute, față de câteva ore cât poate dura o astfel de operațiune în mod normal. Renault a anunțat o politică de licențiere gratuită pentru această tehnologie, utilizată exclusiv pentru vehiculele electrice, care a fost dezvoltată în colaborare cu serviciile de pompieri din Franța.

Renault spune că a decis să adopte această politică pentru a-și demonstra angajamentul pentru îmbunătățirea siguranței rutiere „în calitate de partener al trimisului special al Secretarului General al Națiunilor Unite pentru siguranța rutieră”.
Toate brevetele tehnologiei Fireman Acces vor fi puse la dispoziția companiilor auto interesate, acestea fiind disponibile pe o platformă online colaborativă, la adresa renault.fr/universalpatent. Singura condiție pe care o pune compania franceză celor care preiau licența este ca orice upgrade ulterior să fie pus la dispoziția celorlalți membri ai comunității.

"Inovarea pentru a îmbunătăți siguranța rutieră face parte din ceea ce suntem la Renault. Suntem deosebit de mândri de parteneriatul dezvoltat cu serviciile de pompieri în ultimii ani. Fireman Access este o demonstrație practică a ceea ce se poate realiza prin combinarea expertizei noastre ca producător cu abilitățile bărbaților și femeilor care ne mențin în siguranță în fiecare zi.
Astăzi, sunt încântat să fac această inovație disponibilă gratuit, deoarece atunci când vine vorba de un subiect precum siguranța, trebuie să dărâmăm toate barierele. Această mișcare este, de asemenea, în concordanță cu angajamentul asumat împreună cu Organizația Națiunilor Unite, de a face mobilitatea mai sigură, în întreaga lume", a declarat Luca de Meo, CEO Renault Group.

Sistemul inventat de Renault este format dintr-un disc adeziv care este plasat peste o deschidere a carcasei bateriei de tracțiune. În mod normal, discul sigilează compartimentul bateriei, pe parcursul funcționării normale a bateriei. În cazul unui incendiu, jetul de apă al pompierilor va disloca discul și va permite inundarea celulelor de baterie în apă, oprind rapid, în acest fel, flăcările.
Renault a instalat acest sistem pe toate vehiculele electrice ale grupului, inclusiv cele ale Dacia, dar și pe modelele plug-in hybrid, care au de asemenea bateria închisă într-un compartiment special. Invenția francezilor are șapte brevete înregistrate pentru protejarea acestui sistem.