Comisia Europeană nu intenționează să modifice politicile comunitare referitoare la reducerea emisiilor de CO2 ale autoturismelor, în pofida unui apel în acest sens venit de la Partidul Popular European, a declarat pentru Reuters comisarul pentru climă, Wopke Hoekstra.
PPE, cea mai importantă formațiune din Parlamentul European, a lansat săptămâna aceasta o campanie care vizează relaxarea normelor privind emisiile de CO2 ale autoturismelor, ceea ce crește presiunile la adresa Bruxelles-ului venite din partea constructorilor auto și a guvernelor naționale pentru a veni în ajutorul sectorului auto european, scrie Agerpres.
Întrebat dacă se gândește la modificarea normelor referitoare la emisiile de CO2 ale autoturismelor, Wopke Hoekstra a dat un răspuns negativ. "Nu. Răspunsul este nu", a spus Wopke Hoekstra la o conferință organizată la Bruxelles.
La fel ca și președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, comisarul pentru climă, Wopke Hoekstra este membru al Partidul Popular European.
Sectorul auto din Europa trece printr-o perioadă dificilă, în condițiile în care mii de locuri de muncă sunt în pericol pe fondul cererii slabe, concurenței chineze și vânzărilor sub așteptări de automobile electrice.
Bruxelles-ul susține că normele climatice sunt necesare pentru atingerea obiectivelor Europei în domeniul reducerii emisiilor poluante și că ele oferă un mediu predictibil de investiții pentru companiile europene.
Principala solicitare a PPE este aceea ca producătorii auto să fie exceptați de la respectarea limitelor privind emisiile de CO2 ale autoturismelor în anul 2025, limite pe care mulți dintre ei ar urma să le rateze.
CITEȘTE ȘI Guvernul italian a eliminat amenzile pentru persoanele care au refuzat să se vaccineze împotriva COVID-19Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) estimează că industria ar putea să fie amendată cu până la 15 miliarde de euro pentru eșecul în atingerea obiectivelor pentru 2025, ceea ce îi va obliga pe producători să redirecționeze o parte din fondurile alocate anterior pentru investiții.
Cu toate acestea, Hoekstra a relativizat aceste îngrijorări, menționând faptul că producătorii auto au plătit amenzi mult mai mici pentru ratarea țintelor de emisii în 2020.
PPE a sugerat că ar trebui să fie utilizată o medie pe trei ani pentru a calcula dacă producătorii de automobile respectă limitele de emisii poluante în 2025, soluție care le-ar permite constructorilor să rateze țintele pentru 2025 dar să evite plata amenzilor, cu condiția să recupereze întârzierile în 2026 și 2027.