Toyota își consolidează creșterea vânzărilor în primele două luni ale anului. Record de producție în uzinele din afara Japoniei

Auto/Transporturi   
Toyota își consolidează creșterea vânzărilor în primele două luni ale anului. Record de producție în uzinele din afara Japoniei

Toyota începe anul cu o creștere a vânzărilor pe primele două luni, având un volum record pentru piețele externe, în timp ce vânzările din Japonia au urcat cu un procent cu două cifre. Constructorul japonez a încheiat anul 2024 cu o scădere ușoară de sub 2 procente.

După o lună ianuarie record, cu 846.744 vehicule, dintre care 785.632 au fost mărcile de bază, Toyota anunță o nouă creștere a vânzărilor în februarie, la 761.717 vehicule (Toyota și Lexus) respectiv 825.217 cu toate mărcile, un rezultat mai mare cu 9,5% față de cel de anul trecut.

Urmărește-ne și pe Google News
Ryanair - amendă și proces cu un călător care a fumat în avion CITEȘTE ȘI Ryanair - amendă și proces cu un călător care a fumat în avion
Evenimente

3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Cu vânzări într-o creștere explozivă pe piața din Japonia (+52,1%), constructorul japonez are acum un avans de 5,5% pe primele două luni ale anului, cu un total de 1,67 milioane vehicule vândute.

Evoluția piețelor regionale a fost diferită, pentru că în SUA, cea mai mare piață a grupului, vânzările au scăzut în februarie cu -4,9%, iar în Canada cu -20,2%, cu un total de 200.160 vehicule, în vreme ce Europa și America Latină au scăzut cu 1,7 și, respectiv, 8%. În același timp, Asia, în care China a avut un rol dominant în continuare, a venit cu un rezultat pozitiv, după scăderile anterioare, cu 95.835 vehicule, adică +15%, ca urmare a subvențiilor acordate de guvern pe un program de tip Rabla.

La finalul celor două luni, SUA rămâne pentru moment cea mai mare piață a grupului Toyota, cu 338.934 vehicule livrate (-4%), Japonia se află pe locul al doile, cu 259.821 vehicule (+20,1%), iar China rămâne pe locul al treilea, cu 232.335 vehicule (-3,9%). Europa se află la mare distanță, cu 187.684 vehicule.

EXCLUSIV ULTIMA ORĂ Preț special pentru modelul electric Ford Puma Gen-E, produs la Craiova CITEȘTE ȘI EXCLUSIV ULTIMA ORĂ Preț special pentru modelul electric Ford Puma Gen-E, produs la Craiova

Pe segmentul pur electric, acolo unde Toyota este în plin proces de lansare de noi modele, grupul reușește din nou să-și mențină tendința de creștere, cu 37% la nivel global, chiar dacă volumul este în continuare mult mai mic decât cel al competiției, respectiv 19.865 de unități vândute în cele două luni.

Producția Toyota din uzinele aflate în afara Japoniei a înregistrat un nou record, cu 493.418 vehicule asamblate, dintr-un total de 779.790 vehicule produse în februarie (+5,8%), pentru cele două mărci de bază, Toyota și Lexus. Pe intervalul ianuarie – februarie, grupul japonez a produs un 1,56 milioane de vehicule, cu 5,7% mai multe față de intervalul similar din 2024, dintre care un milion au fost produse în afara Japoniei.

Cu tot cu Daihatsu și Hino, grupul Toyota a produs 1,77 milioane de vehicule în primele două luni ale lui 2025, în creștere cu 124%.

viewscnt
Afla mai multe despre
toyota productie
vanzari toyota
toyota europa