Schimbările destul de radicale în preferințele pieței auto au determinat constructorii auto să ia decizii la fel de radicale. Volvo, unul dintre promotorii electrificării complete, pune astăzi pe primele locuri în atenția sa mașinile cu propulsie hibridă. După prelungirea vieții hibridului XC90, un nou model, complet nou, va fi dezvoltat de marca suedeză deținută de chinezii de la Geely.
Volvo Cars a început dezvoltarea unui noi plug-in hybrid, cu nume de cod V446, potrivit informațiilor neoficiale publicate de presa din China, care citează surse din interiorul Geely, compania care deține pachetul majoritar al constructorului suedez. Noul model se află în lucru împreună cu inginerii de la Geely și de la Meizu, unul dintre cei mai mari producători de telefoane, și va fi produs peste doar un an în uzina Volvo din China, din orașul Taizhiou.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Aparent, primii clienți vor fi cei din China, unde cererea pentru automobile plug-in hybrid este foarte mare, acestea fiind susținute de guvernul chinez în cadrul programelor de sprijin pentru New Energy Vehicles (NEV), așa cum sunt numite electricele și plug-in hibridele la un loc.
Pentru a grăbi dezvoltarea noului model, Volvo a apelat la una dintre platformele existente în grupul Geely, respectiv la modelul Lynk & Co 08, vândut în prezent pe piața din China. Sistemul de propulsie va fi bazat pe arhitectura EM-P PHEV, dezvoltată de Geely și folosită pe mai multe vehicule ale grupului, în cadrul platformei CMA 2. Motorul are la bază un propulsor termic de 1.5 litri turbo și un sistem electric cu o baterie de 30 kW.
Întreag ecosistemul software al mașinii va fi dezvoltat de Meizu, compania de telefoane cumpărată de Geely, împreună cu EcarX, companie de tehnologie din industria auto, de asemenea legată de Geely. Acest parteneriat are deja mai multe modele cărora le-a creat arhitectura software, de la Lynk&Co, Geely și Polestar. Cu toate acestea, Volvo își va pune propria amprentă asupra viitorului sistem de operare și a interfeței de utilizator. În același timp, întreg procesul de dezvoltare a software-ului este coordonat de echipa Volvo, din Europa, pentru a menține la același nivel performanețele dorite de compania suedeză.
CITEȘTE ȘI Înmatriculările de mașini electrice din Europa - creștere în octombrie, dar declin pe întreg anulNoul model Volvo ar putea avea caracteristici similare cu Lynk&Co 08 (FOTO), cu o lungime de peste 4,80 metri, ampatament de 2,84 metri, o putere totală termic plus electric de 585 CP, cu 905 Nm cuplu maxim și o autonomie de 1.200 km, bazată pe o baterie electrică de 40 kWh, cu chimie NMC, livrată de CATL.
Volvo și-a schimbat radical strategia de electrificare, care prevedea transformarea companiei într-una complet electrică, în 2030. Acum, țintele anunțate de șefii Volvo vorbesc despre un procent de 90 – 100% de mașini electrificate (adică BEV și hibride plug-in), până în 2030, cu un procent până la 10% de mașini mild-hybrid și posibil o electrificare completă în 2040.
În prezent, Volvo vinde mașini complet electrice într-o proporție de 26% din totalul vânzărilor globale, având o țintă pentru 2025 de 50 – 60% mașini BEV și PHEV, de la 48% în acest an. Cea mai importantă mișcare pe care a făcut-o în acest an Volvo a fost lansarea unei noi versiuni restilizate a modelului XC90, cu motorizări PHEV și mild-hybrid.