Mercedes-Benz demarează un program amplu de reducere a costurilor, ca urmare a rezultatelor dezamăgitoare din trimestrul al treilea, care au adus scăderi importante ale profitului companiei.
Situația financiară a Mercedes-Benz va trece printr-o restructurare substanțială, care ar trebui să aducă reduceri de costuri de câteva miliarde de euro în următorii ani, potrivit declarațiilor lui Harald Wilhelm, directorul financiar al companiei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Constructorul auto german a înregistrat un declin serios al profitabilității, în trimestrul al treilea al anului, perioadă în care marja operațională s-a redus la doar 4,7%, mult prea mică pentru un producător premium.
Programul de restructurare gândit de managementul Mercedes urmărește în paralel reducerea cheltuielilor de producție și creșterea veniturilor pentru fiecare mașină, principala metodă vizată fiind creșterea gradului de personalizare, o metodă care se află printre instrumentele principale ale constructorilor auto de creștere a profiturilor.
Directorul financiar al Mercedes nu a făcut referire la eventuale disponibilizări de personal, dar a precizat că, potrivit contractelor de muncă în vigoare, angajații cu contracte pe perioadă nedeterminată au garantate locurile de muncă. Compania are 91.000 de angajați în Germania, cu contracte de muncă pe termen nedeterminat, și alte mii de persoane cu contracte pe perioade limitate, care ar putea fi primii concediați în situația unor reduceri de costuri cu personalul.
Mercedes-Benz a început un amplu program de creștere a rentabilității încă de la numirea actualului CEO, Ola Kallenius, care l-a înlocuit pe celebrul Dieter Zetsche în 2019. Planul său anunțat la acel moment se concentra pe creșterea vânzărilor modelelor din segmentele superioare, cu profituri mai mari, și reducerea amprentei segmentelor entry-level, care generează profituri mult mai mici, care însă continuă să fie cele mai populare modele în preferințele clienților.
Printre măsurile care ar urma să fie luate se regăsește și reducerea capacităților de producție în funcție de cererea pieței, dar nu există în acest moment informații referitoare la posibile uzine care să-și reducă producția. De asemenea, o mai bună localizare a furnizorilor, mai ales pe piețele sensibile la preț, cum este China, ar putea genera reduceri de costuri.
CITEȘTE ȘI Cele mai fiabile mașini: Rezultat dezastruos pentru Tesla în Raportul TUV. Dacia a rămas cu probleme doar la modelele fabricate în deceniul trecutMercedes s-a confruntat, la fel ca alți producători auto din Europa, cu scăderi importante ale vânzărilor pe piața din China, acolo unde concurența mărcilor locale este din ce în ce mai puternică. În trimestrul al treilea, vânzările din China au scăzut cu 13%, la 170.700 unități, iar pe toate cele trei trimestre vânzările au coborât cu 10% față de anul trecut, la 512.200 unități. Scăderea vânzărilor Mercedes la nivel global a fost de 5% pe întreg grupul și de 4% pe segmentul de autoturisme, care reprezintă de altfel o pondere de 83% din totalul vânzărilor grupului.
Compania germană și-a ajustat anul acesta planurile de electrificare, anunțând că va prelungi perioada în care va produce automobile cu motoare termice, din cauza cererii în scădere pentru mașini electrice. Pentru a putea vinde în continuare mașini cu motoare hibrid, va fi nevoie de noi investiții în dezvoltarea acestor motoare. În același timp, noi modele electrice vor fi lansate în China, acolo unde cererea pentru acest tip de propulsie este foarte mare.