Stellantis și partenerul său chinez Leapmotor iau în considerare Spania ca fiind principala candidată pentru producerea, din 2026, a unui crossover electric B10 pentru piața europeană, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-și păstreze anonimatul.
Cele două firme căutau o facilitate de producție în Europa pentru a produce vehiculul electric (EV) care își va face debutul pe continent în septembrie. De asemenea, sunt luate în considerare și fabricile Stellantis din Germania și Slovacia, anunțase anterior Reuters.

25 martie - Eveniment Profit.ro IMM - Micii antreprenori, prinși în mijlocul tensiunilor economice și sociale
3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
Ambele companii își sporesc eforturile de a majora aprovizionarea cu componente de la furnizorii din Spania, pentru a beneficia de cel mai ridicat nivel al subvențiilor guvernamentale. Leapmotor și Stellantis, care nu au luat încă decizia finală, intenționează să înceapă producția pe scară largă a B10 în primul trimestru din 2026, susțin sursele, arată Agerpres.
Reprezentanții celor două companii nu au dorit să facă comentarii.
Anterior, Leapmotor anunțase că B10 este primul din gama B de vehicule electrice vândute în afara Chinei, iar Stellantis a informat că modelul reprezintă o ocazie 'de a aduce EV accesibile, cu înaltă tehnologie' către clienții din afara Chinei.

Leapmotor și Stellantis au renunțat la planul original de a produce B10 în Polonia, după ce Guvernul de la Beijing le-a spus în mod privat producătorilor auto să oprească marile investiții în țările europene care au sprijinit introducerea taxelor vamale suplimentare la vehiculele electrice produse în China, decizie care a intrat în vigoare în 30 octombrie, susțin sursele.
Ulterior, cele două companii s-au gândit să folosească fabricile Stellantis din Germania și Slovacia.
Având costurile cu forța de muncă relativ scăzute și subvențiilor guvernamentale generoase, Spania a atras deja producători de baterii, cum ar fi CATL și Envision AESC pentru înființarea de uzine.

La uzina Stellantis din Tychy, Polonia, este produs modelul compact electric T03 cu componente livrate din China. Acesta este văzut de analiști ca un concurent al Dacia Spring.
În 2023, Stellantis NV anunța că achiziționează o participație de 21% în Leapmotor, pentru 1,6 miliarde de dolari, într-o resetare a strategiei sale din China, ce vizează concentrarea pe vehiculele electrice (EV), după ani de vânzări slabe pe cea mai mare piață auto din lume.
De asemenea, producătorul chinez de vehicule electrice a anunțat formarea unei societăți mixte cu Stellantis, care va avea în afara Chinei drepturi exclusive pentru exportul, vânzarea și producția de la uzina Zhejiang Leapmotor Technology. În plus, Stellantis, care deține mărci precum Chrysler, Fiat, Jeep și Peugeot, obține acces la componente și anumite tehnologii ale producătorului chinez de automobile electrice.