Stellantis, cea mai afectată de tarifele lui Trump. Tesla, cea mai avantajată

Auto/Transporturi   
Stellantis, cea mai afectată de tarifele lui Trump. Tesla, cea mai avantajată

Industria auto din Europa va fi puternic lovită de tarifele vamale aprobate de președintele Trump pentru vehiculele și componentele auto importate în SUA, dar multe dintre companii vor reuși să scape cu consecințe minime, cu ajutorul fabricilor pe care le au în această țară. Cel mai mare impact îl va avea grupul Stellantis, care produce o parte dintre mașinile și componentele sale în Europa.

Tesla va fi principalul beneficiar al tarifelor de 25% aplicate la importul de vehicule și piese auto pe teritoriul SUA, spun analiștii care consideră că producătorul condus de Elon Musk va reuși să afișeze prețuri cu mult mai reduse față de unii dintre concurenții săi, nevoiți să scumpească mașinile importate.

Urmărește-ne și pe Google News
Gigant auto chinez confirmă - Vine în România CITEȘTE ȘI Gigant auto chinez confirmă - Vine în România
Evenimente

3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Tesla nu vinde pe piața din SUA decât vehicule produse în cele două uzine, California și Texas, astfel că va fi afectată doar la nivel de componente, pentru piesele pe care le produce în Mexic, adică cel mult un sfert din totalul componentelor.

Companiile cu cele mai mari importuri sunt în principal cele din Japonia, Toyota fiind și cea mai vândută marcă de import în SUA. Pentru constructorii europeni, cei care au afaceri în SUA, lucrurile vor fi nuanțate.

Mărcile germane au numeroase uzine pe teritoriul SUA în care produc cele mai vândute modele de pe această piață. Atât Volkswagen, care are o uzină (Chatanooga) și alte unități de componente și centre logistice, cât și BMW (uzină în Spartanburg) și Mercedes (uzină în Alabama), produc preponderent în SUA SUV-uri, pentru că sunt cele mai vândute.

Singurele care nu au unități de producție sunt Audi și Porsche, dar vânzările lor sunt mai mici. Toate vor avea însă de plătit 25% taxe vamale, pentru toate mașinile aduse din Europa sau din Mexic, precum și pentru componentele importate pentru fabricile din SUA.

EXCLUSIV ULTIMA ORĂ Preț special pentru modelul electric Ford Puma Gen-E, produs la Craiova CITEȘTE ȘI EXCLUSIV ULTIMA ORĂ Preț special pentru modelul electric Ford Puma Gen-E, produs la Craiova

Problema majoră este însă cea a Stellantis, care și-a diversificat producția la nivel global în funcție de platforme, dincolo de proximitatea piețelor pe care vinde.

Așa se face că Jeep, una dintre mărcile extrem de populare în SUA, produce acum modelele de mici dimensiuni în Europa, în uzinele Stellantis în care sunt produse și alte modele locale, din rațiuni de costuri. Anul trecut, 58.000 de vehicule Stellantis au fost exportate în SUA, din Europa. Celelalte mărci americane ale grupului au fabrici în Mexic sau Canada. În Canada, de exemplu, sunt trei fabrici care produc modele Chrysler sau Dodge.

Potrivit unei analize financiare citate de Automotive News, veniturile Stellantis s-ar putea prăbuși cu 75% în 2025, din cauza tarifelor lui Trump, pentru că prețurile mașinilor vor deveni necompetitive, în timp ce mărcile germane vor fi afectate cu numai 25 – 40%, pe piața americană.

Pierderile Stellantis s-ar putea ridica la peste 7 miliarde de dolari, în 2025.

viewscnt
Afla mai multe despre
tarife vamale sua
tarife trump
export masini europa
bmw
vw