Stellantis amână lansarea camionetelor electrice Ram, programată inițial pentru acest an, până în prima jumătate a anului 2025, în timp ce producătorul auto transatlantic continuă testarea acestor vehicule, transmite CNBC.
CEO-ul Carlos Tavares a refuzat să ofere detalii despre cauzele întârzierilor sau despre calendarul exact pentru modelele electrice, care includ un model complet electric denumit „REV” și un model extins „Ramcharger”, echipat cu un generator electric și un motor pe benzină, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Ne confruntăm cu un volum de muncă foarte mare și dorim să fim prudenți în modul în care validăm produsele, astfel că ne luăm timpul necesar pentru a ne asigura că gestionăm corect acest vârf,” a declarat Tavares în cadrul unui eveniment online pentru presă. „Nu vrem să ne grăbim... Este mai bine să luăm câteva săptămâni în plus pentru a valida corect, decât să ne grăbim și să facem greșeli de calitate. Asta facem acum.”
Tavares a menționat că trebuie finalizate lucrările la modelele electrice Dodge Charger Daytona și Jeep Wagoneer S, care sunt așteptate să fie lansate până la sfârșitul acestui an, înainte de a se concentra pe noile camionete.
Producătorul auto franco-italian a dezvăluit marți detalii despre platforma sa STLA Frame, care va susține camioane și SUV-uri de dimensiuni mari. Platformele sunt gândite ca un skateboard pe care pot fi construite multe tipuri diferite de vehicule și includ componente electrice și mecanice importante ale mașinii.
”Suntem foarte concentrați pe execuția planului nostru, în ciuda tuturor provocărilor dificile cu care se confruntă industria”, a spus CEO-ul Carlos Tavares la o convorbire cu reporterii.
Producătorii de automobile din Detroit și din alte părți s-au grăbit să construiască capacitatea de producție de vehicule electrice în ultimii doi ani, doar pentru că cererea a crescut mai lent decât se anticipase.
CITEȘTE ȘI GRAFICE Fierbere fiscal-electorală în piețele de datorie. Dobânzile la obligațiunile românești trec de pragul de 7% și ajung cele mai ridicate din regiuneDecizia de a se concentra asupra platformelor care acceptă vehiculele electrice față de cele care includ flexibilitate pentru vehicule hibride sau pe benzină i-a împărțit pe producătorii de automobile. Ford Motor s-a orientat spre vânzarea de vehicule hibride, în timp ce General Motors s-a concentrat pe modelele alimentate cu baterii după ce a investit mai mult în construirea propriei sale platforme pentru vehicule electrice. GM va începe să ofere hibrizi plug-in în 2027.
Stellantis oferă deocamdată în principal hibrizi plug-in în SUA, dar intenționează să crească vânzările de vehicule electrice în următorii ani, urmărind un obiectiv de 100% vânzări de mașini electrice cu baterii în Europa și 50% vânzări de mașini electrice de pasageri și camioane ușoare în SUA până în 2030.
Industria globală se va confrunta cu o incertitudine și mai mare în ceea ce privește cererea de vehicule electrice dacă Trump va derula planuri de a anula diverse stimulente în jurul producției și vânzărilor de vehicule electrice.
Echipa de tranziție a președintelui ales intenționează să elimine creditul fiscal de consum de 7.500 de dolari pentru achizițiile de vehicule electrice, ca parte a legislației mai ample de reformă fiscală, au declarat săptămâna trecută pentru Reuters două surse cu cunoștințe directe despre acest subiect.
Unii dintre hibrizii plug-in de la Stellantis, inclusiv Jeep Grand Cherokee, se califică pentru jumătate din acest credit.
Producătorul auto se confruntă cu o scădere a vânzărilor în America de Nord, care în trecut a adus profituri considerabile datorită vânzărilor popularelor sale vehicule Jeep și Ram.
Tavares și-a schimbat echipa de management în efortul de a aborda stocul ridicat de vehicule și prețul scăzut al acțiunilor și intenționează să se pensioneze la sfârșitul contractului său în 2026.
Acțiunile Stellantis au scăzut cu aproximativ 40% în acest an.