Compania aeriană irlandeză low-cost Ryanair a dat în judecată un pasager despre care susține că a perturbat un zbor între Dublin și Lanzarote.
Îi cere acum despăgubiri de 15.000 de euro pentru a acoperi cheltuielile suportate atunci când avionul a fost deviat către Portugalia, relatează The Guardian și CNN.
Despăgubirile ar trebui să acopere costul cazării peste noapte și alte cheltuieli pe care le-a suportat pentru pasagerii aflați la bordul avionului, după ce acesta a fost deviat către Porto, arată Hotnews.
Ryanair a anunțat că va „continua să ia măsuri decisive pentru a combate comportamentul indisciplinat al pasagerilor la bordul aeronavelor”.
Deși nu a oferit detalii despre faptele comise de pasager, compania aeriană a declarat că comportamentul acestuia a forțat devierea avionului către capitala Portugaliei, unde a fost întârziat timp de o noapte. La bordul aeronavei se aflau alți 160 de pasageri, care au „pierdut o zi întreagă din vacanța lor”, a mai declarat Ryanair.
Compania aeriană spune că nu va mai tolera incidente grave la bordul aeronavelor sale
Anunțând ceea ce compania aeriană a descris drept o „campanie majoră de combatere a incidentelor”, un purtător de cuvânt a declarat:
„Este inacceptabil ca pasagerii – mulți dintre ei călătorind cu familia sau prietenii pentru a se bucura de o vacanță relaxantă de vară – să sufere perturbări inutile și reducerea timpului de vacanță din cauza comportamentului unui singur pasager indisciplinat”.
Purtătorul de cuvânt a adăugat că Ryanair speră ca acțiunea civilă inițiată în instanțele irlandeze să descurajeze alte comportamente perturbatoare în timpul zborurilor. Identitatea pasagerului nu a fost dezvăluită.
Un pasager care a perturbat un zbor Ryanair către Atena în 2020 a fost condamnat luna trecută de o instanță greacă, primind o pedeapsă de cinci luni de închisoare cu suspendare și o amendă de 400 de euro.
CITEȘTE ȘI FOTO Hidroelectrica transmite o alertă către clienți„Acest lucru demonstrează doar una dintre numeroasele consecințe pe care pasagerii care perturbă zborurile le vor înfrunta, ca parte a politicii de toleranță zero a Ryanair”, a declarat un purtător de cuvânt al companiei aeriene într-un comunicat.
Purtătorul de cuvânt al Ryanair a refuzat să ofere detalii despre incident, dar a declarat că este prima dată când compania inițiază o acțiune civilă împotriva unui pasager în Irlanda, marcând o nouă abordare în combaterea comportamentului indisciplinat.
„Intenționăm să inițiem acțiuni civile împotriva pasagerilor perturbatori ca parte a unui efort de eliminare a comportamentelor inacceptabile în timpul zborurilor”, a adăugat purtătorul de cuvânt.