Porsche SE, principalul acționar al Volkswagen, a avertizat vineri că ar putea deprecia valoarea participației sale la cel mai mare producător auto din Europa cu până la 20 de miliarde de euro, transmite Reuters, preluată de News.ro.
Aceasta este cea mai recentă consecință a crizei costurilor care a zdruncinat încrederea investitorilor în grupul Volkswagen.
Producătorul auto german se confruntă cu costuri ridicate, o concurență acerbă din partea piețelor asiatice și un conflict prelungit cu sindicatele puternice cu privire la închiderea unor fabrici și reducerea salariilor.
Porsche SE, care deține 31,9% din capitalul Volkswagen și 53,3% din drepturile de vot, estimează că va reduce valoarea participației sale cu 7 până la 20 de miliarde de euro. Valoarea actuală a participației, bazată pe capitalizarea de piață a Volkswagen, este de aproximativ 14,3 miliarde de euro.
De asemenea, Porsche SE a anunțat o posibilă depreciere de 1 până la 2 miliarde de euro pentru participația sa de 12,5% la producătorul de mașini de lux Porsche AG.
Compania a citat ”un mediu de piață cu incertitudini în creștere, cerere mai scăzută decât cea anticipată pe diverse piețe, precum și tensiuni geopolitice și tendințe protecționiste”. Porsche SE estimează acum un rezultat semnificativ negativ pentru anul fiscal 2024, renunțând la prognoza anterioară, care indica un profit de 2,4-4,4 miliarde de euro.
CITEȘTE ȘI FOTO România - implicată în proiectul de construcție a primelor fabrici europene de AIDividendele Volkswagen, o sursă importantă de venit pentru Porsche SE, ar putea scădea la 6,75 euro pe acțiune, de la 9 euro anul trecut, potrivit estimărilor.
Sindicatele cer reducerea și mai mare a dividendelor pentru a limita costurile, dar conducerea Volkswagen rămâne angajată să distribuie cel puțin 30% din profitul net sub formă de dividende.
Analiștii avertizează că presiunile asupra prețurilor, dividendele mai scăzute din parteneriatele din China și angajamentele de investiții ar putea lăsa Volkswagen cu un flux de numerar liber aproape de zero în anii următori, ceea ce ar afecta stabilitatea financiară a Porsche SE.