Strategia de stimulare a vânzărilor de automobile electrificate (NEV), care cuprind atât mașinile complet electrice, cât și pe cele plug-in hybrid, continuă să producă rezultate în China, cu a treia lună record, consecutivă, conform analizei Profit.ro.
China a vândut în noiembrie 1,51 milioane de autovehicule electrificate cu încărcare, adică mașini 100% electrice (BEV) și mașini hibride cu încărcare (PHEV), depășind valorile din lunile anterioare, respectiv, 1,43 milioane în octombrie și 1,29 milioane în septembrie, care marchează trei luni de recorduri consecutive. În urmă cu un an, în noiembrie 2023, vânzările de mașini NEV (new energy vehicle) au depășit pentru prima dată un milion de unități.
Cifrele includ și exporturile realizate de companiile cu fabrici în China, chiar dacă volumul lor nu este unul foarte mare (83.000 de unități). Creșterea față de anul anterior este de peste 50% și arată cât de mare este grdul de adopție al acestui tip de propulsie pe piața din China, ca urmare a concurenței extrem de accentuate, care trage în jos prețurile și aduce niveluri de tehnologie din ce în ce mai ridicate.
Piața de autoturisme din China a crescut de asemenea în luna noiembrie, însă cu un procent mult mai mic, cu 8,6%, la un volum total de 3,3 milioane de vehicule. Ponderea vehiculelor electrificate a crescut de la 34,5% în noiembrie 2023, la 45,6%, fiind înregistrat un declin ușor față de luna anterioară, ca urmare a unui avans al vânzărilor totale mai mare decât cel al mașinilor electrificate.
Pe segmentul propulsiei exclusiv electrice, creșterea a fost mai lentă, la 29,3% față de anul trecut și 7,8% față de luna anterioară, volumul înregistrat în noiembrie fiind de 908.000 unități, în timp ce pe segmentul PHEV creșterea față de anul trecut a fost una explozivă, 86,8%, la 604.000 vehicule.
Liderul pieței chineze de NEV, BYD, a vândut 506.804 vehicule, cu ambele tipuri de propulsie, dintre care aproape 200.000 au fost electrice, ceea ce reprezintă o creștere de 4,5% față de anul anterior. Principalii rivali, Geely, au înregistrat un avans de 94%, până la 122.453 unități NEV, din care 91.333 au fost complet electrice, cu o creștere de 173%, iar SAIC, 176.869 unități, în creștere cu doar 16%.
Cifrele Tesla arată o creștere ușoară a vânzărilor totale (local și export), la 78.856 unități, după o lună octombrie foarte slabă, însă exporturile au însumat doar 5.366 de vehicule, fiind cel mai redus volum din ultimii doi ani și jumătate.