Oliver Blume, CEO-ul Porsche, a declarat că producătorul auto ar putea profita de colaborarea sa cu Volkswagen, care deține unități de producție în SUA, pentru a face față unor posibile taxe impuse de administrația americană.
”Avem un acord de cooperare industrială cu Volkswagen și, în final, lucrăm atât de strâns împreună, încât acest aspect ar trebui să joace un rol” în reacția la tarife, a afirmat Blume pentru CNBC.

Porsche are ca principală piață Statele Unite, dar lipsa unităților de asamblare în această țară o face vulnerabilă în fața unui posibil conflict comercial între SUA și Uniunea Europeană. Principalele fabrici ale companiei sunt situate în Germania, scrie News.ro.
Deși este listată separat, Porsche face parte din grupul Volkswagen, alături de mărci precum Audi, Lamborghini, Bentley, Skoda, Seat și Volkswagen. Blume este CEO-ul ambelor entități.
”Sper că va exista un acord între Europa și SUA... Contăm pe o soluție echitabilă între regiuni”, a adăugat el.
În același timp, Blume a evidențiat investițiile Porsche și Volkswagen în SUA, subliniind parteneriatele, serviciile și rețeaua de dealeri din această țară. Volkswagen investește peste 15 miliarde de euro în Statele Unite, incluzând fabrica de asamblare din Chattanooga, Tennessee, și investițiile din Carolina de Sud.
Industria auto, afectată de incertitudinea tarifară
Sectorul auto este supus unei presiuni constante din cauza posibilelor taxe vamale impuse de SUA. Volkswagen ar putea fi puternic afectat de taxele impuse asupra producției din Mexic, unde deține uzine de asamblare, însă beneficiază momentan de o amânare a tarifelor pentru modelele Volkswagen, atâta timp cât cel puțin 75% dintre componente sunt produse în America de Nord.
Nu este clar dacă fostul președinte Donald Trump își va respecta amenințarea de a impune un tarif de 25% asupra importurilor din UE.
Tensiunile comerciale s-au amplificat miercuri, după ce Uniunea Europeană a anunțat că va introduce tarife pentru mărfuri americane în valoare de miliarde de dolari, ca reacție la taxele impuse de SUA asupra importurilor de oțel și aluminiu.
De asemenea, Trump a declarat marți că ”va crește substanțial” taxele vamale pentru mașinile importate din Canada, dacă Ottawa nu elimină tarifele ”excesive” pe care le menține de mult timp.

Porsche nu va intra în ”războiul prețurilor” din China
Porsche a raportat miercuri o scădere a profitului operațional anual la 5,6 miliarde de euro în 2024, față de 7,28 miliarde de euro în anul precedent. Veniturile totale ale grupului au scăzut cu 1%, ajungând la 40,1 miliarde de euro.
Compania a atribuit această scădere tensiunilor din piața chineză, perturbărilor din lanțurile de aprovizionare și întârzierilor în adoptarea electromobilității la nivel global. Porsche a anunțat și noi reduceri de personal, ce vor duce la eliminarea a aproximativ 4.000 de locuri de muncă, în încercarea de a diminua costurile în fața incertitudinilor economice.
Blume a descris anul 2024 ca fiind ”intens, provocator, dar și de succes”, menționând că încetinirea adoptării mașinilor electrice în Europa și America de Nord rămâne o problemă majoră. El a subliniat că Porsche va continua să investească în inovație, cerând totodată sprijin din partea industriei, comunităților și politicienilor pentru dezvoltarea infrastructurii de încărcare.
În ceea ce privește piața chineză, a doua ca importanță pentru Porsche, Blume a afirmat că strategia companiei este de a pune accent pe valoare, nu pe volum, mizând pe calitatea produselor și pe inovațiile tehnologice din interiorul mașinilor.
”În China s-a declanșat un război al prețurilor, o luptă a discounturilor, iar noi nu ne vom implica în aceasta”, a spus el.
Compania se confruntă cu o concurență tot mai puternică din partea producătorilor chinezi de vehicule electrice, precum BYD, ceea ce pune presiune pe toți jucătorii globali din industrie.