Asociația Prietenii Mocăniței, care se prezintă drept voluntarii mocăniței sibiene, au terminat cea mai amplă lucrare de infrastructură pe care a întreprins-o până acum - reparația capitală a 75 de metri de cale ferată.
"Linia 2 din gara Hosman era de departe cea mai rea bucată de linie de pe sectorul circulabil al mocăniței, cu o înclinare laterală serioasă cauzată de tasarea în timp a terasamentului datorată unui drenaj pluvial colmatat, pentru reparația căreia am înlocuit total prisma de balast și toate traversele, iar șinele vechi tip 34,5 au fost înlocuite cu șină tip 40 cu prindere directă cu plăci și tirfoane, cum era deja restul liniei 2 din Hosman", arată aceștia.

. Lucrările executate au fost:
îndepărtarea șinelor vechi și a resturilor de traverse;
decopertarea prismei de balast (mă rog, pământ cu ceva piatră prin el) până la 15cm sub talpa traversei;
așternerea unui material geotextil;
amplasarea a 89 de traverse noi;

montarea a 4,5 cupoane de șină tip 40;
balastarea cupoanelor cu 75 tone de piatră spartă nouă, toate lopătate manual;
alinierea și ridicarea la nivel a liniei;
burajul manual și mecanizat al traverselor.
Lucrările s-au desfășurat pe timpul iernii și au presupus închiderea liniei, nemaipermițând rebrușarea locomotivei în gara Hosman.

În afara decopertării, pentru care a fost închiriat un miniexcavator, toate lucrările au fost executate manual de către voluntarii și angajații mocăniței, din lipsa utilajelor motorizate, ele fiind încheiate la timp pentru deschiderea sezonului turistic și reluarea curselor cu mocănița de la sfârșitul acestei luni.
În următoarele două săptămâni va fi făcută curățenie în gara Hosman.