Înmatriculările de vehicule comerciale ușoare din România au înregistrat o scădere în primul trimestru al acestui an, dar procentul nu este unul foarte mare. În schimb, camioanele au avut o creștere consistentă, pe segmentul mediu.
Piața de autovehicule comerciale din Europa a avut evoluții diferite pe segmentele principale, cu creștere pentru vehicule comerciale ușoare (LCV) și scădere la camioane. Vânzările de autoutilitare noi din UE au crescut cu 12,6%, cu aproape 400.000 de unități vândute pe baza rezultatelor puternice de pe piețele cheie. Italia a avut o creștere mare, de 19,4%, urmată de Germania cu 12,7%, Spania cu 10,9% și Franța cu 8,7%.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
La polul opus, înmatriculările de camioane noi au scăzut cu -4%, la 85.296 de unități. Acest lucru a fost susținut de o scădere de 5,4% a vânzărilor de camioane grele care n-a putut fi compensată de creșterea de 5% a camioanelor medii. Germania și Franța au raportat scăderi ușoare de 2,2%, respectiv 0,3%. Spania și Italia au avut câștiguri robuste de 15,7% și, respectiv, 6,6%.
Vânzările de autobuze au avut, de asemenea, un început de an pozitiv, cu noile înmatriculări în UE crescând cu 23,3% față de primul trimestru din 2023, totalizând 9.624 de unități. În timp ce vânzările au scăzut cu 16,8% în Franța, trei piețe majore au crescut substanțial: Germania (+20%), Italia (+18,3%) și Spania (+7,6%).
În România, situația a fost complet invers față de Europa, pentru că vânzările de LCV-uri au scăzut cu 3 procente, la un volum de 3.967 unități. Scăderea nu este foarte mare, dar ea urmează tendința generală a pieței auto din România. De remarcat scăderea achizițiilor de van-uri electrice, cu 32%, dar și a celor hibride, cu 57%.
CITEȘTE ȘI Scădere majoră de profitabilitate pentru MercedesO mențiune pentru achizițiile de autobuze electrice din România, cumpărate de autoritățile locale cu fonduri europene nerambursabile, care au dus țara noastră pe locul al doilea în Europa, pe acest segment. Cu un total de 162 de autobuze electrice, România a fost depășită în primul trimestru doar de Germania (175 de autobuze cu baterie), având un număr mai mare decât Danemarca (119 unități) și Franța (132 unități).
Pe segmentul de camioane, situația a fost una pozitivă, cu o creștere de 14,6% (188 unități) pentru camioanele ușoare, și de sub un procent, pentru camioanele grele (2025 unități). În total, piața de camioane a crescut cu 1,8%, un procent mic, dar important pentru semnalul pe care îl dă economiei locale.
CITEȘTE ȘI Primul pas greșit pentru Porsche, după listareDin punct de vedere al tipului de propulsie, la nivel european, dieselul rămâne indiscutabil motorizarea preferată pentru vehiculele utilitare, dar se menține în continuare interesul destul de ridicat pentru LCV-urile electrice, care au crescut mai lent decât media pieței, dar important este că au o evoluție pozitivă. Cu o cotă de piață de 5,8% și un avans al vânzărilor de 4,2%, LCV-urile electrice au ajuns la un volum de 23.000 de unități în Europa, fiind și segmentul care acoperă aproape în întregime acest tip de propulsie.