OFICIAL Germania a ajuns la cea mai mică pondere a mașinilor electrice noi din ultimii 3 ani

OFICIAL Germania a ajuns la cea mai mică pondere a mașinilor electrice noi din ultimii 3 ani
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 26 aug 2024

Înmatriculările de automobile electrice noi, pe piața din Germania, au scăzut în acest an lună după lună, din cauza eliminării subvenției acordate de stat, încă din decembrie. Noile date publicate de autoritatea federală pentru transport și analizate de Profit.ro arată o cotă de piață mai mică și decât cea din 2021, pentru toate tipurile de propulsii cu baterii.

Germania a înmatriculat în primele șapte luni ale anului 757.373 autoturisme cu propulsie alternativă, aici intrând atât mașinile pur electrice (BEV), cât și cele hibrid clasic sau PHEV, precum și mașinile cu hidrogen sau cu GPL.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Start pentru un nou drum de mare viteză în România CITEȘTE ȘI FOTO Start pentru un nou drum de mare viteză în România
Evenimente

24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a. Parteneri: ACUE, ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro e-commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a. Parteneri: ARB, CEC Bank, ContentSpeed
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-al Parteneri: ACUE, Raiffeisen Bank
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, CEC Bank, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris Romania

Cota de piață a acestor vehicule este una în creștere ușoară față de anul trecut, cu 1,1%, ajungând la 44,3% din totalul celor 1,7 milioane de autoturisme înmatriculate, ca urmare a creșterii mașinilor hibride și a celor cu motoare GPL, pe care marca Dacia este lider detașat.

În același timp, înmatriculările de automobile electrificate (BEV, PHEV și FCEV) au coborât la un nivel de 18,7% din totalul vânzărilor, cu un total de 319.320 unități, fiind cea mai redusă cotă de piață din ultimii patru ani, ca urmare a unei scăderi cu 11,9% față de cele șapte luni similare din 2023. Segmentul pur electric a însumat 214.887 autoturisme, fiind cu 20,1% mai puține decât anul trecut, ceea ce a condus la o pondere de numai 12,6%, la un nivel sub cel din 2022.

Porsche îl trimite în China pe CEO-ul din Germania pentru a opri declinul de pe cea mai mare piață auto a lumii CITEȘTE ȘI Porsche îl trimite în China pe CEO-ul din Germania pentru a opri declinul de pe cea mai mare piață auto a lumii

Dacia a contribuit semnificativ la această scădere cu modelul Spring, care a înregistrat o scădere de 51,3% în intervalul ianuarie – iulie, respectiv 2494 de unități înmatriculate, față de 5.121 în urmă cu un an.

Chiar și așa, Dacia are o creștere de 15,4% a vânzărilor de autoturisme echipate cu motorizări alternative, care reprezintă 35% din vânzările mărcii pe această piață. Rezultatul a fost posibil cu ajutorul modelelor Sandero, Duster și Jogger echipate cu motoarele ECO-G, cu GPL, considerate de autoritățile germane propulsii alternative.

FOTOGRAFII SPION: Dacia Bigster și Duster testează noua tracțiune 4x4 electrică. Premiera, peste câteva săptămâni, la Paris CITEȘTE ȘI FOTOGRAFII SPION: Dacia Bigster și Duster testează noua tracțiune 4x4 electrică. Premiera, peste câteva săptămâni, la Paris

Cele mai mari vânzări de automobile cu motorizări electrice din Germania au fost realizate în acest an, pe primele șapte luni, de VW, cu 32.791 unități, Tesla, 23.719 unități, și BMW, cu 22.625 unități înmatriculate, dar cea mai mare creștere a cotei de BEV în vânzări a fost înregistrată de Mini (16,9%), BMW (16,7%) și Mercedes (12,2%). BMW a avut, de altfel, și singura marcă cu creștere a vânzărilor de mașini electrice de pe piața din Germania, în acest an (+41,5%).

Cele mai mari scăderi ale vânzărilor de electrice au fost raportate de Mazda (-92%), Citroen (-72,8%) și Peugeot (-69%).

viewscnt
Afla mai multe despre
masini electrice germania
vw
tesla
dacia germania