Investigatorii din Coreea de Sud încearcă să determine cauzele accidentului unui avion al companiei Jeju Air, un Boeing 737-800, unul dintre cele mai utilizate din lume, care a aterizat pe burtă, fără trenul de aterizare desfășurat, pe aeroportul internațional Muan, în sud-vestul Coreei de Sud, relatează Reuters.
Incidentul, care a provocat moartea a 179 dintre cele 181 de persoane aflate la bord, este cel mai grav dezastru aviatic al țării din ultimele decenii, scrie News.ro.
Avioanele Boeing 737-800 au un istoric solid de siguranță. Avionul implicat în accident, anterior operat de compania Ryanair, a fost livrat către Jeju Air în 2017 și avea aproximativ 15 ani vechime.
Președintele interimar al Coreei de Sud, Choi Sang-mok, a ordonat o inspecție de urgență a avioanelor Boeing 737-800 din țară.
Experții din industrie consideră că este puțin probabil ca investigațiile să dezvăluie o problemă de design a avionului, ca motiv pentru care trenul de aterizare nu a fost desfășurat, având în vedere istoricul său îndelungat de exploatare.
Chiar și în cazul unei defecțiuni hidraulice, piloții unui Boeing 737-800 pot desfășura trenul de aterizare manual.
O teorie vehiculată sugerează că un posibil impact cu o pasăre ar fi putut afecta motoarele, reducând timpul disponibil pentru piloți ca să urmeze procedurile de urgență.
Jeff Guzzetti, fost investigator în siguranța aviației în cadrul Consiliului Național pentru Siguranța Transporturilor (NTSB) din SUA, a declarat că, dacă avionul nu ar fi lovit un zid dur la capătul pistei, accidentul ar fi putut fi mai puțin grav.
Conform protocoalelor internaționale, autoritățile din Coreea de Sud vor conduce ancheta principală, fiind țara unde s-a produs accidentul. Totuși, echipa americană de investigație, condusă de NTSB și incluzând experți de la Boeing și Administrația Federală a Aviației (FAA), va sprijini procesul, deoarece avionul a fost fabricat și certificat în Statele Unite.
CITEȘTE ȘI DECIZIE ATENȚIE Guvernul a scos o zi liberăAccidentul a readus în atenție importanța siguranței aviatice și a întreținerii aeronavelor, mai ales în contextul utilizării unei flote globale de avioane cu o vechime medie de 13 ani. Investigarea completă a cauzelor ar putea dura mai bine de un an, potrivit experților.
Autoritățile sud-coreene și americane continuă colectarea probelor și analizarea posibilelor scenarii care au dus la această tragedie, care a lăsat în urmă întrebări importante despre procedurile de siguranță și factorii care au contribuit la accident.