Vehiculele hibride se dovedesc mai populare decât cele alimentate exclusiv de baterii în China, pe măsură ce consumatorii renunță treptat la mașinile pe benzină, arată datele pentru anul 2024, citate de CNBC.
Liderul de piață BYD a anunțat miercuri că a vândut aproximativ 4,3 milioane de autoturisme în 2024, dintre care aproape 2,5 milioane au fost vehicule hibride. Aceasta reprezintă o inversare a tendinței din 2023, când BYD a vândut ușor mai multe mașini electrice decât hibride, scrie News.ro.
Tesla, care produce doar vehicule electrice, a vândut peste 600.000 de mașini în China pentru al doilea an consecutiv, potrivit calculelor CNBC bazate pe datele Asociației Chineze a Pasagerilor Auto. Deși vehiculul Model Y rămâne al doilea cel mai bine vândut vehicul electric, creșterea vânzărilor acestuia, de 5%, a fost sub ritmul pieței, care a avansat cu 8%.
”Vedem în continuare o creștere pe piața chineză în ceea ce privește vehiculele electrice pe baterii, dar această creștere începe să se plafoneze,” a declarat Joe McCabe, președinte și CEO al AutoForecast Solutions. El estimează că până în 2031 va exista încă cerere pentru vehiculele cu motoare cu combustie internă, inclusiv pentru cele hibride.
Li Auto, un alt jucător important, a raportat livrări record de 500.508 vehicule în 2024, majoritatea fiind echipate cu un rezervor de combustibil pentru extinderea autonomiei bateriei.
Leapmotor, partenerul chinez al Stellantis, care produce atât vehicule electrice, cât și hibride, a livrat aproape 300.000 de mașini în 2024 și și-a propus să atingă 500.000 de livrări în 2025.
Startupurile chineze care au vândut exclusiv vehicule electrice s-au clasat mai jos în ceea ce privește livrările anuale. Zeekr a vândut 222.123 vehicule electrice, Nio 221.970, iar Xpeng 190.068. Aceste cifre includ și livrările mărcilor mai accesibile ale Nio și Xpeng, lansate în a doua jumătate a anului 2024.
CITEȘTE ȘI Numărul înmatriculărilor de persoane fizice și juridice, în scădereÎn plus, competiția pe piața vehiculelor electrice a devenit mai acerbă în 2024, odată cu intrarea companiei Xiaomi, care a lansat sedanul electric SU7 în martie. Până la sfârșitul lunii decembrie, Xiaomi a livrat peste 135.000 de unități și și-a propus să atingă 300.000 de livrări în 2025.
China continuă să stimuleze dezvoltarea vehiculelor electrice, iar în iulie 2024 acestea au reprezentat pentru prima dată mai mult de jumătate din totalul autoturismelor vândute. Tendința s-a menținut până în noiembrie, cu o rată de penetrare de 52,3%, comparativ cu 36% în iulie 2023.
Orașe precum Beijing facilitează obținerea plăcuțelor de înmatriculare pentru vehiculele electrice și hibride, în timp ce subvențiile pentru achizițiile de astfel de vehicule rămân o parte centrală a eforturilor Chinei de a sprijini jucătorii locali și de a reduce dependența de mărcile străine.