Unul dintre cei mai mari producători de componente auto din lume, Bosch, a anunțat săptămâna aceasta o restructurare masivă în unitățile de producție din Germania, ca urmare a unei „presiuni considerabile a costurilor”. Compania transmite acum către Profit.ro că planurile de restructurare a angajaților nu țintesc în acest moment România, unde are o amprentă destul de mare.
Bosch este nevoită să-și reducă costurile pentru a-și readuce profitabilitatea la valori mai mari, iar decizia managementului la nivel global este una drastică pentru angajați.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Aproximativ 5.500 de locuri de muncă vor fi desființate, din care aproximativ 3.800 vor fi în Germania, în special în două uzine, Hildesheim și Schwabish Gmund. În zona de activități software, vor fi eliminate 3.500 de locuri de muncă, în următorii 2 – 3 ani, ca urmare a faptului că cererea de sisteme intelingente de asistență a șoferului, dar și cele pentru conducere automată nu se dezvoltă conform prognozei anterioare.
„Trebuie să ne adaptăm structurile la mediul de piață schimbat și să reducem în mod durabil costurile pentru a ne consolida competitivitatea și a ne poziționa pentru viitor”, a declarat unul dintre directorii Bosch, Stephan Hölzl.
În România, compania spune că nu există în acest moment „planuri de reducere/restructurare a locurilor de muncă”. Chiar dacă răspunsul reprezentanților Bosch la întrebarea Profit.ro este unul fără echivoc, explicațiile date în continuarea acestui răspuns sugerează orice posibilă evoluție a situației în viitor.
CITEȘTE ȘI De unde a început colapsul Northvolt: BMW și-a reziliat un contract de baterii de 2 miliarde de euro„În general, în mediul economic actual, provocator și dinamic, analizăm în mod constant dacă suntem bine poziționați cu activitățile și structurile noastre pe diverse piețe și domenii de afaceri pentru a ne menține competitivitatea.
Chiar dacă scopul Bosch este de a-și menține numărul de angajați cu produse noi și o varietate de măsuri de calificare, compania nu poate exclude alte ajustări de personal pe fondul provocărilor actuale.
Desigur, în ceea ce privește măsurile adecvate, Bosch își implică reprezentanții angajaților și își informează mai întâi angajații. Scopul nostru rămâne să facem eventualele ajustări cât mai acceptabile din punct de vedere social”, au transmis pentru Profit.ro reprezentanții Bosch.
CITEȘTE ȘI INFOGRAFICE Flota României are cele mai vechi motoare. Navele românești le depășesc doar pe cele din Slovenia la capacitate de pescuitCompania germană are în România peste 10.500 de angajați, având șase unități de producție și inginerie, în București, Cluj, Sibiu, Timișoara.
Veniturile companiei în România, în 2023, s-au ridicat la 8,3 miliarde lei, cu un profit net de 211 milioane lei.