China și Uniunea Europeană negociază o posibilă soluție care să conducă la eliminarea tarifelor vamale introduse în toamna acestui an și înlocuirea lor cu prețuri minime, care să asigure o concurență loială între mașinile produse în China și cele produse în Europa. Deși au avut loc mai multe întâlniri, se pare că discuțiile s-au blocat o soluție pe termen scurt sau mediu este exclusă.
Mai multe informații privind blocarea negocierilor dintre China și Comisia Europeană, pe tema prețurilor minime ale mașinilor electrice produse în China au fost transmise de unii membri ai comisiei de negociere sau din cadrul Parlamentului European.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Unul dintre membrii comisiei de Comerț a Parlamentului European a declarat în presa din Germania că un posibil acord între China și UE este exclus, pentru că discuțiile s-au închis, în timp ce alte persoane au declarat că nu există o închidere oficială a acestor negocieri, dar există un blocaj al acestora.
China este cea care a solicitat aceste discuții și tot China este cea care a publicat informații concrete referitoare la negocieri, sperând că tarifele vamale impuse producătorilor chinezi de autovehicule electrice vor fi înlocuite cu prețuri minime.
La începutul lunii noiembrie, după cum a publicat Ministerul Comerțului din China, echipele de negociatori ai Uniunii Europene și Chinei s-au întâlnit la Beijing, unde au avut loc cinci runde de consultări. Mesajul oficialilor chinezi au încercat să susțină ideea de continuare a discuțiilor, vorbind despre „anumite progrese” și despre „un consens tehnic”.
De cealaltă parte, au apărut informații care spun că reprezentanții UE nu au fost mulțumiți de propunerile făcute de China, astfel că au refuzat să avanseze până nu sunt prezentate alte propuneri.
Chinezii și-au exprimat nemulțumirea referitoare la faptul că Uniunea Europeană ar putea să negocieze individual cu companiile auto cerându-le producătorilor chinezi ca negocierile să fie purtate în continuare prin intermediul Ministerului Comerțului din China.
CITEȘTE ȘI Cele mai fiabile mașini: Rezultat dezastruos pentru Tesla în Raportul TUV. Dacia a rămas cu probleme doar la modelele fabricate în deceniul trecutÎn acest moment, sunt în vigoare noile tarife vamale aplicate vehiculelor electrice importate din China, care majorează taxa vamală de 10%. Valoarea tarifelor este diferită, în funcție de producător, în virtutea poziției pe care companiile auto chineze au avut-o în timpul investigației Comisiei Europene.
Cele mai mari niveluri ale taxei sunt de 35,3%, pentru SAIC (marca MG) și companiile care nu au cooperat cu UE. Pentru cei care au acceptat să ofere informații și să permită accesul europenilor în propriile uzine, tarifele sunt de 20,7%. Grupul Geely, care deține și Volvo, are tarife vamale de 18,8%, în conformitate cu cuantumul subvențiilor primite, așa cum au fost calculate de specialiștii UE. De asemenea, BYD are tarife de 17%, iar Tesla, compania care a beneficiat de cele mai mici ajutoare de stat în China, plătește taxe vamale la importul în Europa în valoare de 7,8%.
Taxele se plătesc la valoarea facturilor de import astfel că toate companiile își facturează mașinile la preț de fabrică, la intrarea în UE, pe numele companiilor locale de distribuție, ceea ce face ca valoarea taxelor vamale să rămână la un nivel redus.