Platforma VAN.EA pe care a dezvoltat-o Mercedes-Benz pentru noua generație de vehicule comerciale ușoare cu motoare electrice va avea o versiune VAN.CA, dedicată motoarelor cu combustie.
Divizia de vehicule comerciale a Mercedes-Benz a decis să extindă cea mai nouă și performantă platformă dezvoltată pentru vehicule comerciale ușoare (vanuri) cu o versiune bazată pe o arhitectură cu combustie.

28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Pentru a răspunde în mod flexibil cerințelor clienților, Mercedes-Benz Vans va oferi în viitor autoutilitare cu motoare cu ardere de ultimă generație, alături de vehicule electrice, pe o singură arhitectură”, a anunțat compania, care se aliniază astfel tendințelor industriei auto europene, care readuce în actualitate investițiile în propulsiile pe benzină și diesel.
Mercedes pregătește de lansare, pentru anul viitor, primele vehicule de marfă și de pasageri electrice construite pe noua platformă, VAN.EA. Acestea vor beneficia de motoare electrice ce vor fi construite de unitatea de producție din Sebeș a grupului Mercedes, acolo unde în prezent sunt fabricate transmisii pentru vehiculele companiei.

Ulterior, platforma va primi o nouă variantă, numită Van Combustion Arhitecture, care va avea la bază aceeași platformă mecanică și electronică, dar va utiliza clasica propulsie cu motoare termice.
Mercedes precizează că cele două variante ale platformei, VAN.EA și VAN.CA, vor avea aproximativ 70 la sută din piesele comune și vor fi produse pe aceeași linie da fabricație. Noua arhitectură Van va oferi Mercedes oportunitatea unor sinergii și economii de scalare, compania mizând pe o poziție competitivă în segmentul comercial.

Noile vehicule comerciale electrice ale Mercedes se află în faza finală a programului de testare, iar producția de serie va începe în 2026.
Platforma VAN.EA și viitoarea VAN.CA, este una flexibilă, modulară și scalabilă, astfel că poate fi utilizată la diferite tipuri și dimensiuni de vanuri sau microbuze de pasageri. Mercedes spune că va permite o diferențiere clară între microbuzele private de lux și vanurile comerciale premium, ceea ce înseamnă că ne putem aștepta la versiuni de pasageri ultraperformante ale acestor vanuri, despre care Mercedes spune că vor fi „de la mașini de familie la shuttle-uri VIP exclusiviste și limuzine luxoase și spațioase”.
Acestea vor putea oferi tracțiuni 2x4 sau 4x4, vor utiliza sistemul de operare MB.OS, instalat în prezent pe autoturismele premium ale mărcii, în timp ce arhitectura electrică va fi una pe 800 de volți, cu charger AC de 22 kW.