Dacia a început anul 2025 cu o scădere de câteva procente, ca efect al scăderii vânzărilor pe unele dintre marile piețe auto din Europa, inclusiv România, și în contextul intrării în vigoare a noilor ținte de emisii. Constructorii vor fi nevoiți în acest an să-și urmărească cu atenție livrările pe baza emisiilor mașinilor vândute.
Dacia a vândut în luna ianuarie, în UE, 46.150 de automobile, conform cifrelor ACEA, ceea ce reprezintă o scădere de 6 procente față de ianuarie 2024. În Europa extinsă, cu Marea Britanie și țările EFTA, vânzările Dacia au însumat 49.000 de unități, scăderea fiind de -5,2%. Având în vedere că piața a scăzut în ansamblul ei cu doar 2,6%, iar Dacia a avut un declin mai mare decât al unora dintre competitorii săi, cota de piață s-a diminuat cu 0,2 puncte, la 4,9%.
Dacia a înregistrat o scădere a vânzărilor Sandero, potrivit datelor preliminare, de 11 procente, având cu aproape 3000 de unități mai puțin decât în urmă cu un an, ceea ce acoperă complet creșterea pe care a înregistrat-o în ianuarie modelul Duster (+6,4%, avans de circa 2.400 de unități față de ianuarie 2024). De asemenea, Dacia a raportat către ACAROM o scădere destul de mare a producției în ianuarie, ceea ce ar putea să semnalizeze faptul că producătorul român de automobile a început deja să-și controleze livrările de mașini cu combustie, pentru a influența cât mai puțin emisiile medii ale Renault Group.
13 martie - Maraton Securitate energetică
25 martie - Eveniment Profit.ro IMM - Micii antreprenori, prinși în mijlocul tensiunilor economice și sociale
3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă
Grupul auto din care face parte Dacia a reușit să obțină o creștere de 5,4% în prima lună din an, cu o creștere de peste 7.000 de autoturisme raportată de marca Renault (+18,1%, 48.443, în Europa extinsă, +18,9%, 43.771 unități în UE), care are o gamă mult mai bine echipată cu motorizări cu emisii reduse, electrice și hibrid. Chiar și așa, Dacia a vândut din nou mai multe autoturisme decât Renault, în Europa, menținând echilibrul dintre cele două mărci la nivel european, unde, însă, francezii vând în plus o gamă importantă de vehicule comerciale ușoare, pe care Dacia nu le mai are.

Celelalte grupuri auto mari au avut evoluții diferite: dacă VW Group a crescut cu 5,3%, având un volum de 268.409 autoturisme, Stellantis a scăzut cu 16%, la 154.079 unități. În cadrul acestor grupuri, mărcile au avut și ele evoluții diferite. La VW, putem sesiza că Skoda, Audi, SEAT și Porsche au raportat pierderi de volume și doar VW și mărcile de lux au crescut. La Stellantis, cu excepția Alfa Romeo, toate celelalte mărci au înregistrat scăderi de două cifre.
Și grupurile mici s-au confruntat cu un declin al vânzărilor, începând cu Hyundai – Kia, Toyota, și terminând cu mărcile premium, BMW și Mercedes. De asemenea, este de remarcat creșterea grupului SAIC, cu 36,8%, compania chineză care importă marca MG fiind introdusă în premieră în statisticile ACEA, ca urmare a faptului că a ajuns la o cotă de piață semnificativă, de 2,3%, peste alte mărci cu o prezență istorică, precum Honda, Mitsubishi, Jaguar, Land Rover, și foarte aproape, cu volumul său de 23.000 de autoturisme vândute, de cifrele Nissan și Volvo.