Compania aeriană japoneză Japan Airlines (JAL) a suferit un atac cibernetic asupra rețelelor sale de comunicații, care a provocat o defecțiune a sistemelor sale cauzând întârzieri ale zborurilor interne și internaționale, informează EFE.
Compania a explicat într-un comunicat că defecțiunea a avut loc "în echipamentul de rețea ce conectează interiorul și exteriorul companiei", deși originea este necunoscută, arată Agerpres.
În documentul publicat, JAL a detaliat că atacul a dus la "o defecțiune a sistemului care comunică cu sistemele externe" și a cauzat întârzieri atât ale zborurilor interne, cât și pe rutele către sau dinspre destinații internaționale.
Presa locală a indicat că numărul zborurilor interne afectate se ridică la 24. Momentan nicio rută nu a fost anulată, deși JAL, care continuă să evalueze amploarea atacului cibernetic, a spus că incidența ar putea fi mai mare.
Potrivit JAL, securitatea operațiunilor nu a fost afectată, deși compania aeriană continuă să investigheze originea și amploarea atacului cibernetic și să lucreze la refacerea sistemelor sale.
Japan Airlines a detectat neregulile și a reușit să închidă temporar router-ul despre care crede că a fost compromis de atac.
Surse din ancheta lansată de companie, citate de agenția locală de știri Kyodo, au spus că JAL a sugerat poliției că ar fi putut fi victima unui atac distribuit de refuz de serviciu (DDoS), în care rețelele sunt copleșite de date din mai multe surse într-o perioadă scurtă de timp.
Purtătorul de cuvânt al guvernului japonez,Yoshimasa Hayashi, a declarat, în cadrul unei conferințe de presă, că "prin intermediul Ministerului Transporturilor, am cerut JAL să își repare sistemul cât mai curând posibil pentru a răspunde în mod corespunzător clienților afectați".