Cele două SUV-uri produse în România, Dacia Duster și Ford Puma, au reușit să-și mențină vânzările într-o piață volatilă și puternic influențată de evoluțiile celor mai mari economii ale Europei, astfel încât au rămas printre cele mai vândute modele din segmentul B-SUV, din care fac parte, relevă datele analizate de Profit.ro.
Sunt confirmate și informațiile anunțate de săptămâna trecută de Profit.ro conform cărora nimic nu mai poate împiedica modelul românesc Dacia Sandero să fie încoronat la finalul lunii decembrie drept cel mai vândut automobil din Europa - VEZI MAI JOS
Dacia Duster este în 2024 al treilea cel mai vândut SUV subcompact din Europa, iar Ford Puma este al cincilea, conform datelor analizate de Profit.ro privind înmatriculările. Pozițiile celor două automobile produse în România s-au inversat față de clasamentul din 2023, fiind influențate de contextul diferit în care se află fiecare dintre cele două.
CITEȘTE ȘI China bate obiectivul istoric cu 10 ani mai devreme - Majoritatea vânzărilor de autoturisme noi vor fi electricePe de o parte, Duster a primit o nouă generație și a traversat cu succes acest moment, începând încă din luna iunie să livreze noile modele, pe fondul unor volume mari de mașini vândute din generația anterioară. În schimb, Puma a lansat un facelift al primei sale generații, iar livrările au început în a doua jumătate de an, modelul confruntându-se cu o scădere a cererii.
În total, Dacia a vândut în primele 11 luni ale anului 157.205 unități, cu 9,1% mai multe decât în perioada similară din 2023, în timp ce Ford a vândut 139.276 unități, în scădere cu șase procente. Practic, dacă Duster are un plus de 13.160 de automobile vândute în intervalul menițonat, Puma are cu aproape 9.000 de vehicule mai puțin.
Niciunul dintre cele două modele nu mai poate schimba locul în clasament, la finalul anului, având în vedere diferențele dintre cifrele lor și celelalte modele din segment.
Liderul segmentului B-SUV în acest an este, până la acest moment, Toyota Yaris Cross, care a înregistrat o evoluție spectaculoasă în al doilea an de existență, cu o creștere de aproape 10 procente și un volum total de 179.300 unități vândute.
Modelul japonez ar putea fi însă depășit, în ultima lună a anului, de VW T-Roc, care are 177.500 unități vândute, având o scădere ușoară, de 1,1 procente, față de primele 11 luni din 2023. Duster nu mai poate depăși, de pe locul al treilea, cifrele niciuna dintre cele două.
CITEȘTE ȘI Scandal în Franța, din cauza motoarelor 1.2 PureTech. Stellantis, amenințată cu procuroriiPe locul 4 se află Peugeot 2008, un competitor puternic al segmentului, care are aproximativ 6.000 de vehicule mai puține decât Duster, o diferență aproape imposibil de recuperat, deoarece reprezintă cam jumătate din volumul lunar vândut de fiecare dintre cele două. Aceeași situație se repetă la locurile 4 și 5, între Puma și Renault Captur, care are cu peste 5.000 de vehicule mai puțin decât Ford.
Locurile următoare din Top 10 sunt ocupate de VW T-Cross, Skoda Kamiq, Hyundai Kona și MG ZS.
În total, segmentul B-SUV a înregistrat în intervalul ianuarie – noiembrie un volum vândut în creștere cu aproape 3 procente, depășind cu 42.000 de vehicule pragul de 2 milioane de SUV-uri, după ce, în urmă cu un an, vânzările ajungeau la 1,98 milioane de SUV-uri.
De asemenea, Dacia Sandero este în continuare cea mai bine vândută mașină din Europa. Modelul economic al Groupe Renault a depășit rivalii majori, ca Tesla Model Y și Volkswagen Golf, potrivit raportului Jato Dynamics.