Situația Nissan este departe de a fi una fericită, acesta fiind de altfel și motivul pentru care compania japoneză și-a căutat un salvator. Cu doar o lună înainte de finalul anului calendaristic, Nissan are un declin mare al producției și vinde tot mai puține mașini la nivel global.
De șase ani, vânzările Nissan scad sistematic, la fel și producția, iar planurile pe care le-a încercat managementul companiei s-au poticnit de fiecare dată, din diverse cauze. În luna noiembrie, vânzările Nissan au scăzut din nou, cu -1,3%, față de anul trecut, la 278.763 de vehicule.
Dacă facem o comparație cu luna noiembrie 2018, ultima lună în care Carlos Ghosn a fost președinte al companiei, declinul este uriaș: 465.657 autovehicule vindea Nissan în urmă cu șase ani, ceea ce înseamnă că a pierdut 40% din volumul vândut.
Principalele cauze ale scăderilor sunt segmentele de minivehicule din Japonia și piața din China, unde japonezii pierde teren substanțial. Aici, vânzările au fost cu 15,1% mai mici decât în urmă cu un an, având un volum de 63.545 unități. În urmă cu șase ani, Nissan vindea 150.000 de vehicule, în luna noiembrie.
După 11 luni, vânzările constructorului japonez sunt la un nivel aproximativ egal cu cele din 2023, respectiv 3,05 milioane de vehicule, cifrele fiind cu doar câteva sute de vehicule sub cele de anul trecut.
Există însă probleme, pe întreaga perioadă, pe piața internă, acolo unde vânzările au fost în acest an cu 1,3% mai mici, pierderea fiind de circa 4.000 de vehicule.
De asemenea, segmentul de vehicule comerciale are rezultate mai mici cu 10,4% decât cele din urmă cu un an.
Dacă facem aceeași comparație cu anul 2018, putem observa că, pe intervalul similar de 11 luni, vânzările Nissan erau în 2018 de 5,1 milioane de vehicule, ceea ce corespunde unui declin de peste 2 milioane de vehicule, o valoarea uriașă dincolo de procentul în sine, de -40%.
CITEȘTE ȘI Scandal în Franța, din cauza motoarelor 1.2 PureTech. Stellantis, amenințată cu procuroriiȘi în privința producției situația se prezintă la fel de grav. Luna noiembrie a adus o scădere și mai mare decât cea din vânzări, cu -14,3% la nivel global și cifre mult mai mari în China și UK: -26,2% și, respectiv, -32,8%, ca urmare a scoaterii din producție a unor modele sau a prăbușirii cererii.
Producția din Japonia, în uzinele din țara de origine, a scăzut cu 11 procente, la doar 61.231 vehicule, iar în total, uzinele Nissan au produs numai 271.980 vehicule, față de aproape 500.000 câte producea în noiembrie 2018.
De la începutul acestui an, Nissan a produs 2,92 milioane de vehicule, cu 7,8% mai puține față de anul trecut și cu 45% mai puține decât în 2018. Scăderi au înregistrat atât uzinele din Europa (Marea Britanie), cu 10 procente, cât și cele din China (-14%) și SUA (-12,3%). Sunt aproximativ 200.000 de vehicule în minus, față de producția din 2023.