Înmatriculările de autoturisme noi Dacia în Germania au crescut cu 4,2% în primul semestru, de la 23.751 unități în perioada similară a anului trecut la 24.751 unități, avansul fiind sub cel al pieței germane, arată datele Biroului german de înmatriculări auto KBA.
Înmatriculările de turisme noi în Germania s-au situat la 1,733 milioane de unități, în urcare cu 7,1% raportat la primele șase luni din 2015. Vânzările sub marca Renault, proprietarul Dacia, au avansat cu 15% în intervalul analizat, până la 60.848 unități.
În iunie comparativ cu luna similară din 2015, livrările de autoturisme Dacia pe piața germană au crescut cu 21,5%, la 5.475 unități, în timp ce înmatriculările Renault au avansat cu aproape o treime, de la 9.926 unități la 12.893 unități.
CITEȘTE ȘI Șeful Volkswagen: Acordul din SUA nu se va repeta în EuropaDupă primele șase luni ale anului, Dacia avea o cotă de piață în Germania de 1,4%, iar Renault de 3,5%, potrivit KBA.
Vânzările de autovehicule Dacia pe piața germană au scăzut anul trecut cu 6,4%, la 47.453 unități, ceea ce a plasat Germania pe locul trei în clasamentul piețelor externe pentru marca românească, în coborâre cu un loc față de anul 2014, după Franța (100.035 unități) și Spania (55.168 unități).
Dacia a înregistrat anul trecut un profit net de 447,9 milioane lei (circa 100 milioane euro), în creștere cu 20,5% față de anul precedent.