„Strategia Multi-path” pe care Toyota o susține de mai mulți ani ca fiind calea corectă pentru diversficarea propulsiilor de pe mașinile sale a adus în Europa un nou automobil electric, botezat C-HR+, pentru a evidenția legătura cu modelul cu combustie, dar mai ales pentru a ușura intrarea pe piață a noului model.
Toyota C-HR+ este al treilea model electric prezentat de constructorul japonez pe piața din Europa, după bZ4X, aflat la vânzare, și Urban Cruiser, prezentat deja. C-HR+ mai are, însă, de așteptat câteva luni bune până va putea fi comandat, pentru că cele mai multe piețe vor avea disponibilă mașina doar în 2026, chiar dacă startul pe primele piețe va fi dat către sfârșitul acestui an.

Noul model are un aspect aproape identic cu vechiul C-HR cu motoare cu combustie, însă legătura cu acesta este una strict de denumire și de design, pentru că celalte detalii sunt complet diferite. În primul rând, noul model electric este mai mare, având dimensiuni clasice de clasă compactă, cu circa 10 centimetri peste C-HR hibrid, în al doilea rând platforma pe care a fost construită este e-TNGA, dedicată mașinilor electrice ale mărcii.
Sistemul de propulsie al noului C-HR+ se bazează pe o baterie de 57,7 kWh, care îi oferă o autonomie de 455 km, sau pe o versiune mai mare, de 73 kWh, cu o autonomie de 600 km.

Mașina va fi de asemenea disponibilă cu două tipuri de tracțiune, FWD și AWD, aceasta din urmă având un al doilea motor instalat pe puntea spate. Puterea maximă va fi de 123 kW, pentru versiunea cu baterie mai mică, 165 kW pentru bateria mai mare și 252 kW pentru versiunea AWD.
Dimensiunile anunțate pentru noul SUV electric sunt 4,52 metri lungime, 1,87 metri lățime și un ampatament de 2,75 metri, cu un portbagaj cu un volum apropiat mai mult de segmentul B, adică 416 litri.

Odată cu noul C-HR+, Toyota a prezentat și un facelift al primului său model electric, bZ4X, care primește și noi specificații tehnice, fiind bazat pe aceleași perechi de baterii și motoare precum C-HR+. Principala îmbunătățire este cea a bateriei de 73,1 kW, care reușește prin optimizarea sistemului să ofere 70 km în plus la autonomie.

SUV-ul bZ4X este mai mare decât C-HR+, având o lungime de 4,69 metri, tipică pentru segmentul D-SUV, dar are performanțe ușor mai reduse decât modelul mai mic, din cauza greutății sale, în primul rând, având în vedere că folosește motoare similare. Lățimea lui bZ4X este de 1,86 metri, iar ampatamentul are 2,85 metri.


Un al treilea model, de data aceasta de la Lexus, RZ, ce ar putea fi considerat versiunea premium a lui bZ4X, a primit și el actualizări importante ale sistemului de propulsie, care măresc gama de propulsoare.
„Marca Toyota se referă la mobilitate pentru toți. Toți clienții ar trebui să se simtă îndreptățiți să facă alegerea potrivită pentru ei înșiși”, a declarat directorul de branding al Toyota, Simon Humphries, la lansarea celor trei modele, punând accent pe strategia multi-energie a Toyota.
„Oferirea de opțiuni și oportunități se află în centrul mașinilor din ce în ce mai bune și a tot ceea ce facem, iar asta include calea către durabilitate. Asta mă duce cu gândul la elefantul din cameră – motorul.
Nu pretindem că suntem originali în modul nostru de a gândi. Ideea că mai multe sisteme de propulsie pot exista împreună este la fel de veche ca și mașina în sine. Și așa cum stau aici astăzi, încă nu există un singur răspuns”, a mai spus Simon Humphries.