Podul hobanat de pe Drumul de Centură al Galațiului a fost supus unor teste de rezistență, acesta fiind „pe ultima sută de metri” înaintea inaugurării. Potrivit Consiliului Județean Galați, pentru testarea rezistenței podului au fost folosite camioane încărcate la maximum, dispuse în anumite puncte ale podului.
Astfel, pe fiecare jumătate a podului, au fost folosite 4, 8 și 12 camioane simultan, gradul total de încărcare, pentru toate fazele de testare, fiind de peste 2000 de tone, scrie News.ro.
„Primul pod hobanat al Galațiului este gata, iar acum am realizat primele teste de rezistență. Practic, mai multe camioane încărcate la maximum au stat pe pod zeci de minute, în cele mai vulnerabile puncte, în timp ce specialiștii au efectuat măsurători detaliate cu ajutorul unor dispozitive montate sub pod. Analizele acestor măsurători reprezintă ultimul pas înainte de inaugurare. Podul hobanat este cea mai complexă lucrare de infrastructură realizată în Galați în ultimele decenii, iar odată inaugurată va fluidiza considerabil traficul pe centura orașului”, a declarat Costel Fotea, președintele Consiliului Județean Galați.
În perioada următoare, datele colectate vor fi analizate minuțios, iar testele dinamice vor continua, simulând deplasarea vehiculelor la viteze de 10 km/h, 30 km/h, 50 km/h și 70 km/h.
Considerat de autoritățile locale drept cea mai complexă construcție din ultimii 35 de ani, Podul hobanat de la Galați va avea 62 de metri și 500 de metri lungime, având patru benzi de circulație.
„Va fluidiza traficul în zonă, deoarece conducătorii auto nu vor mai fi forțați să intre prin oraș pentru a-și continua drumul pe Centura Galațiului”, declara Costel Fotea, președintele CJ Galați.
Podul hobanat face parte din Drumul de Centură al Galațiului.